Age of Empires III olarak etiketli yazılar

Age Of Empires III

 Strateji türü ortaya çıkmasından itibaren diğer türlerle karşılaştırıldığında hep oyun dünyasında sınırları oldukça net çizilmiş bir kavram olarak karşımıza çıktı. Bunda türün ortaya koyduğu konu, oynanış gibi karakteristik özelliklerin sürekli oldukça benzer kalıplarda oyunculara sunulmasının da payı büyük. Bu yüzden oyun geliştiricileri için iyi bir strateji oyunu geliştirmek oldukça riskli ve zor bir süreç. Özellikle neredeyse doyum noktasına ulaşmış bir kitleye sunulacak yapım yaratıcılığın sınırlarını sonuna kadar zorlayabilecek iddiaya sahip olmalı. Bu yüzden son yıllarda piyasada yoktan var edilen strateji yapımlarını parmakla sayabilmek mümkün. Bu çıkmazdan kurtulabilen yapımlar ise çoktan klasikleşmiş olan seri oyunların devamı oluyor. Ancak bunun yanında iyi lanse edilen ve kaliteli yeni yapımların ise türün oyuncularının tüketim anlayışı içerisinde kabul görmesi çok daha zaman alıyor.

Strateji oyuncusu profiline baktığımızda değişim beklentilerinin de bu yüzden yeni nesil oyunlardan çok serilerin devamı niteliğindeki oyunlar üzerine odaklandığını görmek mümkün. Örneğin birilerinin çıkıp adı duyulmamış bir strateji geliştirdiğini açıklaması oyuncularda heyecan yaratmasa da Age of Empires III ya da Civilization IV hazırlıyoruz denildiği zaman büyük heyecan yaratıyor. Tabi tüm bunların yanında son yıllarda oyun sektöründe meydana gelen konsola yöneliş hareketinin de strateji türünü olumsuz yönde etkilediğini söylemek mümkün.

Oyun sektörü açısından oldukça yoğun sayılabilecek bir sonbahar mevsiminde strateji türünün vazgeçilmezleri de beklenen yeni versiyonlarıyla boy göstermeye başlıyor. Türün markalaşmış isimlerinin başında gelen yapımlardan biri olan Age of Empires serisinin 3. yapımı yine saygıdeğer Ensemble Studios tarafından geliştirildi ve Microsoft çatısı altında yayınlanıyor. Age of Empires III iddialı basın açıklamaları, ekran görüntüleri, videolar ve son olarak oynanabilir demosuyla geliştirme süreci boyunca gündemimizi oldukça meşgul etti. Ve nihayet yapımı tam versiyon olarak oynama şansına eriştik. 3 CD’den oluşan yapımın aynı zamanda yine 3 CD’ye ek olarak yapım sürecini anlatan ve içersinde soundtrack ve videolar barındıran 1 DVD, The Art of Empires adlı bir kitap ve poster içeren koleksiyonculara özel bir “collector’s edition” versiyonu da bulunuyor.

Age of Empires III ile ilgili bilinmesi gereken en önemli detay, konu çerçevesinin serinin önceki yapımlarına göre daraltılmış olduğu. Yapımcı serinin genel konseptine sadık kalarak farklı bir temayla oyunculara farklı bir deneyim yaşatmayı amaçlıyor. Yapım, geneli itibarıyla sömürgecilik anlayışının hüküm sürdüğü, Amerikanın yepyeni bir dünya olarak keşfedildiği endüstriyel çağın başlangıcındaki yılları konu alıyor. Sömürgecilik ve yeni dünyadaki koloniler kavramlarının oyuna eklediği en ilginç özelliklerden ilki “XP&Level” adlı puanlama sistemi. Bu sistem sayesinde oyun içerisinde geçirdiğiniz vakit zarfında tecrübe puanları kazanarak levelimizi yükseltiyoruz. Elde ettiğimiz bu tecrübe puanlarını hem kısa vadede oyun içersinde, hem de uzun vadede oyunun genelinde kullanarak değerlendiriyoruz. Bu noktada “Home City” kavramından bahsetmemiz gerekiyor. Yeni yapımda her ırka ait bir başkent bulunuyor. Çeşitli ihtiyaçlarınızı başkentinizden koloninize göndermeniz böylece mümkün halde getirilmiş. Başkentinizden koloninize gönderebilecekleriniz oyun içerisinde edindiğiniz tecrübe puanlarına bağlı olarak oyuna girmeden açtığınız ve isteğiniz şekilde özelleştirebildiğiniz kart gurupları yardımıyla belirleniyor. Ekonomik, askeri, stratejik ya da araştırmaya yönelik bu destek kartlarını daha sonra oyun içerisinde bulunduğumuz çağlara ve oyun içerisinde edindiğimiz XP döngüsüne göre kullanıyoruz. Kartlardan bazıları oyun içerisinde bir kez kullanılabilirken, bazı kartları ise sınırsız kullanmak mümkün. Her ırkın başkentinin kendine has özellikleri ve mimarisi oyuna yansıtılmaya çalışılmış. Home City aynı zamanda oyunun menü sisteminin arka planı olma özelliğini taşıyor. Topladığınız puanlarla Home City levelini artırarak burada bulunan binalarınızın görünüşünde de çeşitli değişikliklerde yapmak mümkün. Bunu şu şekilde de açıklayabiliriz; kazandığınız başarılar ve kaydettiğiniz ilerlemeler çoğaldıkça başkentinizin nüfuzu ve gücü de artıyor.

Age of Empires III’ü 3 ana başlıkta incelemek mümkün. Bunlar Campaign (Senaryo) modu, Skirmish modu ve çoklu oyuncu seçenekleri sunan Multiplayer modu. Oyunun bu açıdan baktığımızda bize sunduğu yeni bir seçenek olmamasına rağmen yapımcı firmanın diğer alanlarda kaydettiği gelişim bir anlamda bu durumun göz ardı edilmesine sebep oluyor.

Campaign Modu 3 ana senaryo içerisinde toplam 24 farklı görev içeriyor. Bu görevler arasında Maltalı St. John şövalyelerinin gizemli bir güç için Amerika’ya dek uzanan savaşlarının yanı sıra, koloniler arasında yaşanan 7 yıl savaşlarını ve ülkenin içlerine uzanan demiryolu ağını konu alan bölümler oyunda yerini almış. Bahsettiğimiz 3 senaryo her ne kadar ilk bakışta bağımsız gibi görünseler de, yapımcı bölüm sonlarındaki ve başlarındaki ara videolarla bölümler arasında küçük de olsa bir bağlantı kurarak genel bir bütünlük sağlamış. Özellikle ana senaryo konuları görevleri geçtikçe netlik kazanıp derinleşiyor. Örneğin 1. bölümde Malta’da Osmanlılara karşı savaşırken daha sonra aynı safta savaşıyoruz. Olaylar, kurgusu her ne kadar ilk bakışta tarihi gerçeklere dayalı gibi görünse de ve gerçek medeniyetlerle oynasak da aslında perde arkasında yapımcıların yarattığı bir hikaye var. Senaryo modu aslen efsanevi bir doğal kaynağı ele geçirmeye çalışan “The Circle” adlı gruba karşı verilen savaşı konu alıyor. Yapımcı böylece konuyu bir medeniyetler çatışması görüntüsünden uzaklaştırarak farklı bir boyuta taşımış.

Görevler içerisinde yapmanız gerekenleri kısaca koloni kurma, şehir savunma, keşif, düşmanı yok etmek ya da stratejik bir yeri ele geçirmek şeklinde özetlemek mümkün. Birincil öncelikli (primary) görevleri başarmak oyun içerisinde zorunluyken, ikincil öncelikli (secondary) görevler ise isteğe bağlı, daha fazla XP puanı kazanmak için yapılabiliyor. Bunlar dışında haritada belirli yerlerde gizlenmiş haydutlar ya da vahşi hayvanlar tarafından korunan küçük hazineler bulunuyor. Bunlardan oyun esnasında küçük getiriler ya da avantajlar elde etmek mümkün. Bütün senaryo yaklaşık ortalama 25 saat civarında bir oyun süresi sunuyor.

Skirmish modu ise önceki yapımlarda olduğu gibi yapay zekaya karşı seçtiğiniz harita, şart ve koşullarda oynamayı sağlıyor. Bu bölümde aynı zamanda multiplayer olarak da oynayabileceğiniz 15 farklı harita arasında seçim yapmak mümkün olduğu gibi, harita yapım kitiyle yapılan haritalarla (Scenario Editor) ya da önümüzdeki günlerde çıkacak daha sonra indirilebilir harita paketleriyle de bu modu oynamak mümkün. Daha önce bahsettiğimiz level sistemini ve getirdiği avantajları yine Skirmish modda kullanmak mümkün. 8 farklı çağ ve 5 farklı zorluk seviyesi arasından seçim yapılabilen bölümde 2 ila 8 oyuncuyla aynı haritada savaşmak mümkün. Skirmish moda getirilen yeni bir seçenek ise “Player Handicap” adlı özellik. Bu sayede taraflardan birinin oyuna ilişkin tecrübesi sizinle baş edebilecek düzeyde değilse gelişme düzeyi olarak sizden avantajlı olmasını sağlamak mümkün. Bunun tam tersi sizin için de geçerli. Elde ettiğiniz avantaj ya da handikap askeri olmaktan çok ekonomik düzeyde bir kazanım olarak oyunculara yansıyor.

Multiplayer seçeneğinde yapısal olarak bir yenilik sunmasa da serinin diğer yapımlarındaki gerçek rakiplere karşı oynamanın verdiği o müthiş zevki hala kendi kavramsal yapısı içerisinde barındırıyor. Yerel ağ ortamında (LAN) üzerinden oynayabileceğiniz gibi ES Online adlı Ensemble Studios’un Internet arabirimini kullanarak da uzaktaki arkadaşlarınızla oyunu doyasıya oynamak mümkün. Daha önce bahsettiğimiz “Player Handicap” özelliğini de yine çoklu oyuncu seçeneklerinde kullanmak mümkün. Oldukça fazla ekonomik rezervlerle başlanılan “Deathmatch” ya da sıfırdan başlayıp üstünlük kurmaya çalıştığınız “Supremacy” adındaki iki farklı modda online oyun zevkini yaşamak mümkün. Tıpkı serinin diğer yapımlarında olduğu gibi uzun süreli oynanabilirliği sağlayan asıl etken etkileyici multiplayer altyapısı. Yapımın tam sürümünün çoklu oyuncu seçenekleri konusunda (özellikle internet üzerinden çalışan EO Online’a ilişkin) birçok bağlantı problemi ve oyun için bug içermesi bir olumsuzluk olarak kabul edilebilir. Çoklu oyuncu seçeneklerinde herhangi bir sıkıntı yaşamamak için oyunun güncel yamasını (1.01 Patch) indirmeniz gerekiyor. ES Online arabiriminin kullanarak otomatik olarak son yamayı elde edebileceğiniz gibi yardım menüsünden Update Game seçeneğiyle ya da yapımın resmi sitesinden de yamaya ulaşmak mümkün.

Age of Empires III’te sekiz farklı medeniyet arasından seçim yapmak mümkün. Bunlar Almanlar, Fransızlar, Hollandalılar, İngilizler, İspanyollar, Osmanlılar, Ruslar ve Portekizler. Bunlara ek olarak Amerikan yerlileri ile ittifaklar kurarak yeni teknolojiler ve birimler de elde edilebiliyor. Her ülkenin kendine has özel birimleri, ekonomik ya da teknolojik avantajları bulunuyor. Ancak ülkeler arasındaki bu ayrıcalıklar ve avantajlar arasındaki denge çoğunlukla oldukça iyi bir biçimde belirlenmiş. İyi oyuncular ülkenin özelliklerine ve rakiplerine uygun stratejiler üreterek rahatlıkla kazanmayı başaracaktır. Her ülkenin karakteristik özelliklerini teker teker analiz etmek yerine sanırım Osmanlılar üzerinde yoğunlaşarak örnek verebiliriz.

Osmanlılarda Home City olarak İstanbul’u kullanıyoruz. Osmanlıların en önemli ekonomik özellikleri yerleşimcilerin (settlers) hiçbir kaynağa ihtiyaç duyulmaksızın otomatik olarak üretilmesi. Bir cami (mosque) yaparak buradaki araştırmaları tamamlayarak yerleşimci limitinizi arttırabiliyor ve işçilerin çıkış hızını arttırabiliyorsunuz. Bu ve benzeri işlemler için yaptığınız araştırmaların isimleri de oldukça hoş. Galata Tower District Update, Topkapı Palace Upgrade, Agha Upgrade, Millet System gibi ilginç yerel isimler kullanılmış. Osmanlılar diğer medeniyetlerle karşılaştırıldığında daha çok benzersiz (unique) birime sahipler. Bunlar Abus Gun (havancılar), Janissary (yeniçerileri), Sipahiler ve Great Bombard adındaki dev toplar.

Jannisary birimi Osmanlılarda temel askeri birimi oluşturuyor. Her ne kadar kaynak gereksinimi yüksek olsa da çok amaçlı olarak kullanılabilmeleri onları daha da önemli hale getiriyor. Aslen tüfekli birim olarak uzaktan savaşsa de yakın dövüşte kılıç çekebiliyor olmaları bu birimi çok amaçlı olarak tanımlamamızın asıl nedeni. Yine barutlu silahların Osmanlı ordusunda önemli odak noktalarından biri olduğunu söylemek mümkün. Abus Gun adlı havan topu atan birimlerin yanı sıra Great Bombard Osmanlıları diğer ordulardan ayıran önemli bir özellik. Oldukça yüksek menzil ve vuruş gücüne sahip bu dev topun birkaç atışta yıkamayacağı bina, kale duvarı yok dersek sanırım yanlış olmaz. Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethinde kullandığı büyük toplardan esinlenerek oyuna eklenen bu birim sınırlı sayıda elde edilebilse de karma bir ordu eşliğinde iyi korunduğu takdirde oyundaki tüm silahlar arasında uzak ara en öldürücü olanı. Sonuç olarak böyle güzel bir oyunda kendi tarihimizden de izler bulmak oldukça keyif verici.Holland

Oynanış özellikleri açısından yapıma baktığımızda bu konuda kendisini daha önce defalarca kanıtlamış olan Ensemble Studios’un yine takdire değer bir iş çıkardığını görmek mümkün. Strateji türünün temel oynanış özelliklerini barındıran yapımı daha etkili ve hızlı oynayabilmek için klavye kısayollarını kullanmak mümkün. Kullanıcı arabirimi oldukça iyi tasarlanmış olmasına rağmen çok yüksek çözünürlüklerde bile ekranın neredeyse 1/3’ünü kaplıyor. Bu özellikle yoğun savaş sahnelerinde kontrolü oldukça olumsuz yönde etkiliyor. Daha önce demo’da oldukça eleştiri alan bu durum oyunun tam sürümünde bulunan seçenekler menüsündeki “Enable Minimized UI” seçeneğiyle giderilmiş. Bu seçenek kullanıcı arabirimini daha kabul edilebilir boyutlara indiriyor. Bu yüzden oyuna başlamadan önce bu seçeneği aktif hale getirmekte yarar var. Diğer yandan oyun içerisinde rakibinizin ne durumda olduğunu gösteren istatistik ekranlarına da seçenekler menüsünden ulaşmak mümkün. Ancak bu göstergeler de ekranda oldukça fazla yer kaplıyor. Yapımcı firmanın sağlayacağı yeni yamalarla umarız kullanıcı arabirimi daha da geliştirilebilir ve kullanışlı hale gelebilir. Kullanıcı arabiriminde bulunan sekmeleri birimlere çeşitli emirler vermek ya da o birime ait özellikleri görmeniz mümkün.

Yapım temel oynanış mantığını korusa da, yapılan küçük değişiklerden de küçük notlar halinde bahsedelim. Öncelikle kullandığımız temel kaynaklar arasında artık taş bulunmuyor. Üretim ve bina yapabilmek için Age of Empires III’te Yiyecek, Odun ve Altın kullanıyoruz. Yeni yapımda işçilerimiz toplama yaptıktan sonra herhangi bir merkeze dönmeye ihtiyaç duymadan kaynak bitene kadar işlerini sürdürüyorlar. Diğer taraftan yeni yapımda tarlaları sürekli yenilemek zorunda değiliz. Tek tarlada 10 işçi çalıştırmak mümkün. Ayrıca oyunda para kazanmak için ipek satıcılığı yapmak da mümkün. Tıpkı tarlada olduğu gibi bu binada da 10 yerleşimciyi kullanarak daha hızlı üretim gerçekleştirebilmek mümkün. Askeri üretimde ise artık birimleri teker teker değil 5’li gruplar halinde çıkarabilmemiz oldukça iyi bir gelişme.

Askeri birimler toplu olarak seçildiklerinde otomatik olarak standart formasyon şeklinde diziliyorlar. Yine oyunda ilk kurulumda varsayılan olarak açılmayan “Show Advanced Formations” seçeneği birimlere özel olarak taktik emirler vermenizi sağlıyor. Bu seçeneği “Options” menüsünden aktif hale getirdiğinizde birimleri seçtiğinizde arabirimde “Tactics” adlı sekmeyi kullanarak özel taktik emirlerini uygulatabiliyoruz. Örneğin yakın dövüş için askerlere süngü takma emri verebildiğimiz gibi, top ateşinden daha az etkilenmeleri için geniş alana yayılmalarını sağlayabiliyor ya da belli bir alanı korumaları için savunma modunu seçebiliyoruz. Sonuç olarak oynanabilirlik olarak serinin çıtasını daha da yükselten bir yapım Age of Empires III.

Yeni yapımdaki yapay zeka (AI) eski yapımlara göre biraz daha geliştirilmiş. Yapımda senaryo modlarında 3 skirmish modunda ise 5 farklı zorluk seviyesi bulunuyor. Öncelikle rakibiniz tek tek değil olması gerektiği gibi karma bir ordu yaratarak size saldırıyor. Özellikle yüksek zorluk seçeneklerinde aynı takım içerisindeki 1’den fazla rakibe karşı oynamak oldukça zorlayıcı. Ekonomik gelişimlerini oldukça kısa bir süre içerisinde tamamlayan yapay zeka öncelikle bir gözcü yardımıyla konumunuzu belirledikten sonra saldırmayı tercih ediyor. Tabi bu süre içerisinde belirli bir savunma hattı ve ordu oluşturamadıysanız bu saldırılar ekonomik olarak sizi oldukça yıpratıyor. Özellikle yapay zekanın yeni karakteristik özelliklerine ayak uydurmak belirli bir oyun tecrübesi ve kontrollere hakimiyet gerektiriyor. Yapay zekanın ilk planda zorlayıcı olmasını buna bağlayabiliriz. Belirli bir süre sonra yapımın zorluk seviyesine oyuncular ayak uydurabilecektir. Tabi bu söylediklerimiz Hard ve Expert modları için geçerli.

Yapımın en iddialı olduğu konulardan biri de şüphesiz görsel kalitesi. Age of Empires serisinin 3. temsilcisi aynı zamanda kendi içinde tamamen 3d teknolojinin kullanıldığı ilk yapım olma özelliğini de taşıyor. Grafik detayların kalitesine ve oyunun kavramsal yapısıyla sağladığı eşsiz uyum kesinlikle görmeye değer. Yapımın kendi türü içerisinde uzak ara en iyi görsellere sahip oyun olduğunu söylemek mümkün. Oyunun gelişim aşamasında basında yer alan ekran görüntüleri çoğumuz için inandırıcı olamayacak kadar güzeldi. Ve bu güzelliğin gerçek olduğuna demo ve tam sürümün gelmesiyle sanırım herkes inanmıştır. Yapımcının oluşturduğu haritalardaki detay, yaşayan bir doğa eşliğinde yine aynı güzellikte binalar eşliğinde koloni kurmanın verdiği zevk oyuncuyu bambaşka bir bambaşka bir dünyaya sürüklüyor. Haritalar Amerika kıtasının belirli bölümlerini kapsayacak şekilde bulundukları konumun coğrafi ve iklimsel özelliklerini yansıtabilecek biçimde hazırlanmış. Yapımcı atmosferi güçlendirmek için her türlü detayı düşünmüş, siz oynarken etrafta uçuşan kuşlardan yabani hayvanlara ve hatta kıyıya vuran dalgalara kadar göze takılan o kadar çok detay var ki bu büyüleyici oyun ortamında saatlerce zaman geçirmek elde değil. Sadece kara tasarımları değil, deniz tasarımı ve görüntüsü de bir o kadar etkileyici. Bunca detayı atmosferin bütünlüğüne zarar vermeyecek biçimde sunmayı başaran yapımcı yürekten takdiri hak ediyor.

Efekt düzenleri açısından da yapımın diğer rakiplerinden farklı bir konumda olduğunu söylemek mümkün. Özellikle savaş sahnelerinde topların patlamaları, havada uçuşan kurşunlar ve deniz savaşlarının görkemi görmeye değer. Havaya uçan binalardaki patlamalar, top isabetleriyle binalardan kopan moloz yığınlar ve toz yapımın strateji türünde pek alışık olmadığımız görsel zenginliğe sahip olduğunun açık kanıtı. Oldukça güçlü bir oyun motoru kullanan yapımda bu görsel şölene mükemmel dinamik gölgeleme/ışıklandırma ve Shader modellemeleri eşlik ediyor. Oyundaki birimlerin tasarımlarındaki detayı makul ölçülerde yakınlaştırılabilen zoom fonksiyonu (farenin topu yardımıyla) ortaya çıkarıyor. Özellikle birimleriniz için araştırma yaparak elde ettiğiniz upgrade’leri kullandıkça üzerlerindeki giysilerin gittikçe değiştiğini görmek heyecan verici. Ayrıca düşük çözünürlüklerde neredeyse ekranın tümünü kaplayan dev savaş gemilerini de kesinlikle göz ardı etmemek gerekiyor. Yapım yüksek detay seviyesinde ve makul bir çözünürlükte müthiş bir görsel şaheser sunuyor.

Yapımın ses ve müzik altyapısı da yine atmosferi güçlendiren detayların başında geliyor. Age of Empires 2’nin unutulmaz müziğinin yeni yapımda tekrar yorumlanmış versiyonu menü sisteminde oyuncuya eşlik ediyor. Bunun yanında oyun içerisinde oldukça sade ancak doyurucu bir müzik altyapısı bulunuyor. Seslendirmelerde ise işin 2 farklı boyutu göze çarpıyor. Özellikle senaryo modundaki repliklerin gayet anlaşılır ve açık bir İngilizce ile seslendirildiğini söylemek mümkün. Ayrıca oyuncular altyazılardan da destek alabiliyor. Senaryo modundaki seslendirmelerin gayet olumlu olduğunu söylemek mümkün. Ancak birim etkileşiminde kullanılan seslerin oldukça yalın ve tekdüze olduğunu görüyoruz. En azından birimlerin seslendirmeleri ve tepkileri biraz daha zenginleştirilebilirdi. Ama yine de ekrandaki küçük adamların “Haydi bakalım, Tamam, Efendim, Selam” gibi tepkileri özellikle Osmanlılarla oynarken kulağa hoş geliyor.

Teknik detaylarıyla ve görsel kalitesiyle oldukça ön planda olan yapımın sistem ihtiyaçlarının mümkün olduğunca sade tutulmaya özen gösterilmiş. Ancak belirtilen minimum konfigürasyon olan 1.4Ghz işlemci, 256MB RAM, 64 MB T&L destekli ekran kartı (Geforce 2MX veya Ati Radeon 8500 ve üzerleri) yapımı sağlıklı koşullarda oynayabilmek için yetersiz kalabilir. Özellikle yoğun savaş sahnelerinde efekt düzenlerinin zenginliği birçok güncel işlemci ve grafik kartının sınırlarını zorlayabilecek türden. Ortalama bir oyun performansı için 2 Ghz işlemci ve 512 MB RAM öneriliyor. Özellikle multiplayer modunda tam detayda 8 kişilik bir haritada kapışmak istiyorsanız akıcı bir oyun performansı için 3.2Ghz işlemci 2GB RAM düzgün bir ekran kartına ve sağlam bir internet ya da ağ bağlantısına ihtiyacınız var. Test sistemimiz P4 2.8E@3.5Ghz 1GB RAM ve Nvidia Geforce 6600GT bileşenlerine sahipti ve genel olarak 1024×768 çözünürlükte tüm ayarlar açık olarak uygun performans elde edebildik. Daha iyi performans alabilmeniz için sistem bileşenlerinizin sürücülerinin güncel olması çok önemli. Performans konusundaki sıkıntıları gidermek için detaylı ayar menüsü yardımıyla en iyi kalite/performans dengesini PC’nizin kapasitesine göre belirleyerek daha akıcı bir biçimde oyunu oynamak mümkün.

Sonuç olarak Age of Empires III’ün senaryo moduyla oyunun iklimine ısındıktan sonra çoklu oyuncu seçenekleriyle yıllarca elden düşmeyecek bir yapım yaratmayı başarmış Ensemble Studios. Gelişime açık yapısı ve güçlü motoruyla yapım için birçok ek paketin yolda olduğunu tahmin etmek de güç değil. Varolan birkaç pürüzün de zamanla giderilmesiyle yapımın eksiklikler tamamlanmış olacaktır. Age of Empires III sadece strateji meraklılarının değil, her oyunseverin arşivinde bulunması gereken ve yıllarca oynanabilirliğini koruyabilecek bir yapım. Civilization IV ile birlikte yılın en çok konuşulan stratejilerinden biri olacak Age of Empires III.

Age of Empires III

      Age of Empires III

Age of Empires serisinin yapımcısı Ensemble Studios‘un yeni oyunu Age of Empires III, 1500-1850 tarih aralığında geçiyor. Oyun Age of Empires II: The Age of Kings’in kaldığı yerden devam ediyor. Oyuncular Avrupa’da güçlü bir imparatorluk kurmaya çalışırken, Kuzey ve Güney Amerika’da keşifler yapacak, sömürgeleştirme ve fetihlerle uğraşacaklar.

Age of Empires III yeni oynayış unsurları, yeni anavatanlar ve inanılmaz savaş sistemleri içerecek. Oyuncular tek kişilik görevlerden farklı olarak rastgele haritalarda fetihlerde bulunacak ve yeni medeniyetler keşfedecek. Oyuncuları bilgisayar grafik teknolojilerini sonuna kadar zorlayacak devrimsel nitelikte mükemmel grafikler bekliyor.

Özellikler

Tarihsel stratejik savaşlar. Oyuncular kontrol ettikleri savaşlarda yeni heyecan dolu savaşlar,gerçekçi fiziksel etkiler görecekler ve savaş seçeneklerini kılıçla ya da ateşli silahlarla veya her ikisi ile de oluşturabilecekler. Zafer,oyuncuların savaş sırasında belirleyecekleri savaş stratejileri ile belli olacak.

Geliştirilmiş ve güçlendirilmiş eşsiz anavatan sistemi. Anavatan oyuncunun Avrupa’daki başkenti olacak ve Yeni Dünya’yı (coğrafi keşiflerden sırasında dünyaya verilen geçici ad) kontrol ederken destekleyici rol üstlenecek. En iyi oyuncunun anavatanı Yeni Dünya’da gittikçe daha da güçlü duruma gelecek. Oyuncular Anavatanlarını, kişisel özelliklerini yansıtacak şekilde uyarlayabileceler, yapılan anavatanlar oyunda hayati bir önem kazanacak.

Kuvvetli Yeni Dünya’yı keşfedin. Oyuncular zamanla koloniye ait yetenek avantajlarını Amerikalı yerlilerle müttefik olmak için kullanabilecekler. Amazon yağmur ormanlarında yeni kaynaklar bulabilir veya keşfedebilir, Karayip Adalarındaki gömülü hazineleri ele geçirebilir, Great Plains düzlüklerinde bizon avlayabilir, alışveriş rotalarını belirleyerek rekabeti sağlayabilir ve İngiltere’nin deniz kıyılarında istihdamı sağlayabilirsiniz.

Mükemmel grafikler. Oyuncular yeni ışıklandırma efektlerine ve gölgelendirmelere tanıklık edecek. Bilgisayar oyunlarında görülmemiş nitelikte devrimsel bir yumuşaklık ve derinlik sağlanacak. Yeni fizik motoru sayesinde oyuncular aynı sahneyi iki kere göremeyecekler.

Kültürel yönden birçok medeniyeti keşfedin. Oyuncular İngilizleri seçerek güçlü ekonomilerine sahip olabilir veya Fransız olarak Amerikalı yerlilerle kolayca müttefik olabilirler. İspanyolları seçerek Avrupa’daki anavatandan daha fazla destek alabilirsiniz. Oyuncular sekiz tane medeniyetten herhangi bir tanesini seçebilecekler.