Baglantilar


26 Temmuz 2007
Kategori: Yazilim

Cheating-Death Nasıl Çalışıyor

Cheating-Death, Half-Life’ı çalıştırdığınızda client.dll library’sini hook ederek kendini Half-Life’a dahil ediyor, bu baÄŸlamda aynen bir “hile” gibi davranıyor (örn: OGC), bu yüzden de VAC ile beraber çalışmıyor. Oyun içinde sunucu tarafından oyunculara C-D’in varlığına dair periyodik sorgular yapılıyor ve eÄŸer C-D oyununuza yüklenmiÅŸ durumda deÄŸilse oyundan atılıyorsunuz.

Cheating-Death Hileden Nasıl Koruyor?

Birinci ve en basit yöntem, Cheating-Death’in de aynen bir hile gibi “hook” etme mekanizmasıyla oyuna entegre olması. Bu sayede Cheating-Death’le aynı yöntemi kullanarak oyuna dahil olan hilelerin hiçbiri çalışmıyor. Yani ya hile aktif oluyor ya da cheating-death, ikisi birden ÅŸimdilik aktif olamıyor.

Ä°kincisi standart hile tarama yöntemleri. Cheating-Death bilinen ve popüler hilelerin varlığını tarayabiliyor. Bu tarama harddiskinizdeki half-life directory’si dışındaki dosyalar üzerinde gerçekleÅŸmiyor. Half-Life programının kullandığı bellek de tarananlar arasında, opengl32.dll ve client.dll kütüphanesinin fonksiyonları da bilinen hilelere karşı taranıyor.

Cheating-Death half-life client’ı ve internet baÄŸlantısı arasında bir yerde durduÄŸu için sunucu tarafından gönderilen verileri filtreleme özelliÄŸine sahip, bununla birlikte ÅŸu ana kadar hiçbir anti-hile programında bulunmayan iki ek özellik geliyor. Bu ek özelliklerin avantajı henüz varlığı bilinmeyen hilelere karşı da koruma sunması ve pratik olarak bütün hileleri etkisiz hale getirmesi.

Bunlardan biri “visibility test”, yani görünürlük testi. Normalde Half-Life sunucusu oyuncuya sunucudaki bütün diÄŸer oyuncuların ve maddelerin (silah, bomba vs) pozisyonu ve durumu hakkında bilgi gönderiyor. (Bu her bir maddenin adı ingilizcede “entity”, türkçe karşılığına da “öğe” diyelim) Cheating-Death devrede olduÄŸu zaman oyuncunun bakış açısı ve haritadaki pozisyonuna göre birtakım görünürlük testleri uyguluyor, bu görünürlük testleri sonucunda oyuncuya o an görünebilir olmayan bütün öğeleri filtreliyor ve çizilmesi için half-life client’ına göndermiyor. ÖrneÄŸin karşınızda bir duvar var ve duvarın arkasında karşı takımın oyuncusu var, normalde sunucu size karşıdaki adamın pozisyon bilgisini gönderiyor fakat cheating-death adamın sizin pozisyonunuza göre duvar arkasında kaldığını ve sizin göremediÄŸinizi hesaplayıp bu bilgiyi aradan çıkarıyor. Bu ÅŸu anlama geliyor: EÄŸer bir ÅŸekilde Cheating-Death’i aşıp bir wallhack kurabilirseniz bilgisayarınıza, duvarların arkasını görseniz bile ordaki düşmanı göremeyeceksiniz.

Ä°kincisi de “aimbot prevention”, bu da adından anlaşılacağı üzere aimbotların çalışmasını engellemek üzere hazırlanmış bir koruma. Burda da yapılan kabaca sunucudan gelen oyuncu pozisyon bilgisinin 3 boyutlu koordinatları bozularak half-life’a gönderiliyor, onun yerine iki boyutlu düzleme “projekte” edilmiÅŸ haliyle oyuncuların çizilmesi saÄŸlanıyor ve koordinat bilgisinden hesap yapıp hedefe kilitlenen aimbot’lar böylece devre dışı kalmış oluyorlar. (Kurda kuÅŸa ateÅŸ ediyolar desek daha doÄŸru)

   İndirmek İçin:

http://rapidshare.com/files/45179808/Cheating_death_setup.zip.html

- Bu yazı şu ana kadar 1.298 kez görüntülendi..
Yorumlar ve Geribildirimler
3 adet
istanbul k #
15 Temmuz 2008, 18:27

Yazilarinizin devamini bekliyorum.

eyüp #
15 Mart 2009, 20:38

ben bunu indirdim kurdum açtım ama countıra girmio onu kapatınca girio

eXeLLanC #
16 Mart 2009, 15:42

# eyüp

Artık counter strike serverlerinde Cheating Death programı kullanılmamaktadır. Sxe Injected adlı program kullanılıyor. Sxe programını kurarsan counter strike serverlerinde rahatlıkla oynayabilirsin.

Sxe Injected İndirmek İçin:

http://www.csstrike.info/sxe-injected

Sizin Yorumunuz



Yazilar için RSS aboneligi