Kane & Lynch: Dead MenHayatın bize neler getirebileceğini hiçbir zaman bilemiyoruz. Kaderin insanlar üzerinde nasıl oyunlar oynadığını, ertesi gün nasıl uyanacağımızı ya da akşam nerede olacağımızı. Kesinliğin çoğu zaman kaybolduğu bu düzende yaşayanlardan biri Kane de. 2 yaşındaki oğlunun, evde bıraktığı silah ile kendisini kaza sonucu vurduğu gün, eşinin yüzündeki korku ve nefret de bunu bir kez daha anlar. Dışlanan ve belki de haksız yere suçlanan bir adam olarak, evden ayrılarak şehir dışına kaçar. Artık yalnız başına yaşamaya başlayan Kane, birkaç sene sonra gizli bir grup olan �The Seven� a dahil olur. �Kardeşliğin sınırsız gücü� olarak adlandırdıkları toplulukta, Kane, diğer tüm üyeler gibi sadece kardeşler için çalışacağına ve ihaneti düşünmeyeceğine yemin eder. Aksi taktirde, cezası ölüm olacaktır. 13 yıl süresince grubun köklü üyelerinden biri haline gelen Kane, son bir görev için gittiği Amerika�da, takım arkadaşları ile birlikte hiç beklemedikleri bir sorunla karşılaşırlar. Kendi canını son anda kurtaran ve diğer üyelerin öldüğünü düşünen Kane, bir çanta dolusu mücevher ile Venezuela�ya kaçar. The Seven�ın bundan sonraki amacı ise, Kane�i ve eğer dediklerini yapmaz ise kızını öldürmektir.

Lynch ise Detroit�de bazı depolarda çalışmış ve şizofreni hastası olan biridir. Bu nedenle sürekli ilaç tedavisine ihtiyacı olan Lynch, çoğu zaman doğru düşünememe ya da yaptıklarını hatırlayamama gibi sorunları vardır. Normal bir günün dönüşü eve geldiğinde, eşinin canice öldürülmüş olduğunu görür. Neler olup bittiği anlamaya çalışırken, hiç beklemediği bir anda eşinin katili durumuna düşer. Hastalığının da etkisiyle kendisini savunacak pek şansı yoktur. Hayatın acımasız yüzü, Lynch�e de çok büyük bir darbe vurmuştur o gün.

“İçindeki nefreti görebiliyorum, seni hain!”

IO Interactive�in yeni oyununun kahramanları Kane (Hain) ve Lynch (Katil)�in yaşadıkları gördüğünüz gibi pek de iç açıcı değil. Ailesini ve kendi canını kurtarmaya çalışan Kane ve içindeki savaşı kaybetmeye hiç niyeti olmayan Lynch. Neredeyse filmlere konu olabilecek* türdeki, merak uyandıran hikayesi ile Kane & Lynch, Hitman gibi başarılı bir serinin ardından tekrar gözleri Eidos�un üstüne çekti. Biz de o gözlerden biri olarak oyunun içeriğini araştırdık ve bizleri neler beklediğini öğrenmeye çalıştık. Bakalım elimizde neler var.

Kane & Lynch: Dead Men

Bir hapishane aracının, içinde kahramanlarımızın da bulunduğu suçluları nakletmesi sırasında başlıyor oyunumuz. Lynch�in dışarıdaki adamlarının bir tür suikast girişimi ile, otobüse beklenmedik bir saldırı düzenleniyor ve içindeki suçlular kurtarılıyor. Yolculuk sırasında yan yana oturduğu Kane�i de yanına alan Lynch, ilk bölüm olan Tokyo sokaklarında maceralarına başlıyorlar. Her ne kadar başlangıç Lynch ağırlıklı olsa da, bizim oyun boyunca kontrol edeceğimiz karakter Kane. Sadece online oynarken yada co-op modunda seçilebilecek Lynch, yapay zeka tarafından yönetiliyor. Bu her ne kadar hafif hayal kırıklığı yaratsa da, bir krater üzerinde yoğunlaşmak ve onunla bütünleşmek, biz oyuncular açısından daha iyi olacağı kanaatindeyim.

Takım oyunu üzerine yoğunlaşan yapımcılar, ikili bir takımın yapabileceği her şeyi yansıtma niyetindeler. Birbirleri ile zamanla ne kadar iyi(!) geçindiklerine de şahit olacağımız Kane and Lynch, ara sinematikler dışında, oyun sırasında da birbirlerine laf atan ya da yardım eden bir kişilik sergileyecekler. �Hayatta kalma� dışında �hayatı kurtarma� görevini de yerine getirmek zorunda olan Kane için Lynch �istese de istemese de- tek dayanağı olacak, tabi ki bizim de. Şizofren dostumuzun dışın da, oyun ilerledikçe ve hikayedeki üstünlüğümüz arttıkça grubumuza kendi kontrol edebileceğimiz bazı birlikler de dahil edebileceğiz. Görevler sırasında bize fazlasıyla yardımı dokunacak bu grupları, birçok oyunda olduğu gibi �dur, takip et ve saldır� gibi basit emirlerle yönlendirebileceğiz. Karşılaşabileceğimiz kalabalık düşmanlarda en büyük dayanağımız olacak bu insanlarla silah alış verişi yapabilecek, her birine teker teker ya da çoklu bir şekilde emir verebileceğiz. Zaman ilerledikçe, grubu ne kadar iyi yönettiğimize bağlı olarak, eskilerine nazaran daha gelişmiş ve yetenekli insanları da birliğimize dahil edebileceğiz. Yapay zeka konusunda ise iddialı olduklarını dile getiren IO çalışanları, gerek takım arkadaşlarımız, gerekse düşmanların hayatta kalmak için her şeyi yapacaklarını belirtiyorlar.

Çatışmalar sırasındaki en büyük yardımcımız olan silahlar ise fazlasıyla çeşitli olacak. Hafif ve ağır silahlar, makineliler, uzak menzilli tüfekler, bombalar ve bomba atarlar� Liste yeterince uzun. Karşılaştığımız durumlara göre yapılacak silah seçimleri çoğu zaman hayatımızı kurtarır nitelikte olacak. Mesela uzak menzilli tüfeklerle dışarı çıkmamızı bekleyen polislerden kaçmamız için sis bombaları çok iyi bir seçim iken, oyundaki en sağlam birimlerden biri olan Swat ekiplerine karşı da göz yaşartıcı yada boğucu bombalar yerinde bir seçim olacak. Ölümü en son tercih olarak kabul ettiğimiz bir oyunda gerek tek, gerekse grup olarak en iyisini yapmak zorundayız.

Teknik açıdan bakmak gerekirse. Glacier Engine adını verdikleri grafik motorunu kullanan Kane & Lynch, yayınlanan video ve görüntülere bakılırsa iyi iş çıkartıyor. En son Hitman: Blood Money�de bir örneğini gördüğümüz sistemin Kane & Lynch için de doğru bir seçim olduğunu söylemeliyim. Çok daha geliştirilmiş bir versiyonunun kullanıldığı Glacier Engine�in özellikle kaplamalardaki başarısı görülmeye değer. Oyun içi ara videolarının da aynı grafik motoru ile yapıldığını söylersem, ne kadar güvenilir olduğunu sanırım anlarsınız. İsteyeceği sistemin ise çok yüksek seviyelerde olmayacağını düşünmekteyim. Optimizasyon konusunda her oyununda başarılı olan IO, Kane & Lynch ile de bu çizgisini sürdürecektir.

‘Kane, eğer seni yakında öldürmezlerse� ben yapacağım’

Elimizdekileri masaya serdiğimizde, potansiyel olarak bir hayli yüksek bir oyun olarak gözüküyor Kane & Lynch. Göz kamaştıran hikayesi, oynanabilirliğe getirdiği yenilikler ve Hitman serisinin arkasındaki ekip ile beklenenleri sonuna kadar vereceği düşüncesindeyim. Tek çekindiğim nokta, aksiyonun dozunun fazla kaçabilecek olması. Bakalım, 13 Kasım�da doğru olup olmadığını daha net göreceğiz. Herkes kendine iyi baksın, oyunsuz kalmayın.