Warning: Use of undefined constant wp_cumulus_widget - assumed 'wp_cumulus_widget' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hellwor/public_html/gamez/wp-content/plugins/wp-cumulus/wp-cumulus.php on line 375
hell-world « Gamez

hell-world olarak etiketli yazılar

Battlefield 1942

[Resim]

EA Games, Codename Eagle’ ın bir sonraki adımı olarak düşünülen, DICE’ ın geliştirdiği Battlefield 1942 ile, piyasaya devrim niteliğinde bir FPS türü savaş oyunu sürmüş oldu. Battlefield 1942, 2. Dünya Savaşı’ nın ilginç bir çok cephesini oyunda farklı bir solukla ve takım oyununa ağırlık vererek yeniden yaşatmasının yanısıra, dönemin 35′ ten fazla aracını kullanma olanağını da veriyor.

Battlefield’ de her türlü araca rastlamak ve bunların hepsini kullanmak mümkün. Willys Jeep’ ten, dönemin popüler savaş uçağı Mustang P-51′ e kadar çeşitli hava, kara ve deniz araçları oyunda kullanılmışlar. Oyunun en güzel yanlarından birisi, bütün bu farklı tipteki araçların tek bir harita içerisinde yer alabilmesi ve kullanılabiliyor olması. Bu şekilde, örneğin bir Jeep ile küçük bir havaalanına yolculuk yapıp, oradan kaldırdığınız bir uçak ile haritanın bir köşesinden ötekine uçmak, başarılı bir inişten veya paraşütle atlayıştan sonra da bir tanka binip sıcak savaşa girişmek mümkün. Bütün bu araçlar size sıkıcı geliyorsa, piyade olarak 1. veya 3. şahıs bakış açısından haritada yaya dolaşabilirsiniz. Oyunda beş değişik asker sınıfı bulunuyor : Scout (Öncü), Assault (Piyade), Anti-Tank, Medic (Sıhhiye) und Engineer (Teknik Sınıf).

Orijinal haliyle oyunda, 2. Dünya Savaşı’ nda yaşanan Afrika, Doğu ve Batı Avrupa ve Pasifik cephelerinden toplam 16 değişik harita yer alıyor. Bu yazının kaleme alındığında mevcut olan son yükseltme sürümü v1.5 ile gelen 4 ilave farklı haritayla birlikte bu sayı 20′ ye çıkmış durumdaydı. Her cepheye özgü farklı araçlar oyunda değişiklik sağlıyorlar.

Battlefield1942′ nin grafik motoru Refractor II, Digital Illusions (DICE) tarafınca geliştirilmiş. Daha önce Codename Eagle’ da kullanılmış olan Refractor I motorunun radikal değişimlere uğramış bir hali olan bu motorun en önemli özelliği, kolay ve akıcı ölçeklenebilirliği, yani motor, oyuna bağlı bütün makinaların grafik detaylarını hepsinde ayrı ayrı belirlenmiş olan fpsleri kusursuz şekilde tutacak şekilde sürekli ayarlamaktadır. Diğer bir özelliği de, ekranda gösterilen poligon sayısıdır. Örneğin, hemen önünüzde durmakta olan bir asker ekranınızda yaklaşık 4000 poligon ile temsil edilmektedir. Fakat aynı asker bir kaç yüz metre uzaklıktaysa, poligon sayısı yaklaşık 100′ e düşürülmektedir. Bu, ekran kartının üstlendiği yükü oldukça azaltmakta ve kartın işlemci gücünün başka grafik işlemleri için (örneğin BF1942′ de 2km ye kadar varabilen görüş uzaklığının sağlanmasında) kullanılmasına olanak vermektedir.

Battlefield 1942 için ortalamanın üstünde bir bilgisayara ihtiyacınız var. BF1942 çalıştırmak için asgari sistem olarak, 500MHz’ lik bir işlemci, 128MB Ram ve T&L (Transform & Lighting) özelliğine sahip 32MB hafızalı bir ekran kartı sayılmaktadır. Ama gerçek oyun zevki, ancak en az 1GHz’ lik bir işlemci, 256MB Ram (512MB önerilir) ve 64MB’ lik güncel bir ekran kartı ile yaşanabilmektedir. Bunların fazlası sizin yararınıza olacaktır.

Battlefield 1942′ nin fizik motoru da oldukça gelişmiştir. İyi bir çarpışma cevabı, gerçekçi patlamalar ve oraya buraya saçılan patlamış araç parçaları ile oyun zevki üst düzeyde yaşanabilmektedir. Uçaklar, oyun zevkinin daha iyi alınabilmesi için gerçekte olduklarından biraz daha atıl ve yavaş olarak uçmaktadırlar.

Single Player

Battlefield 1942 temelde bir multiplayer oyun olarak tasarlandığından, bilinen anlamda saf ve ayrı bir tek kişilik oyun modu bulunmamaktadır. Ama internet bağlantısı yapmadan, yapay zekalı oyuncularla birlikte ve onlara karşı tüm haritaları oynayabilirsiniz.

Multiplayer Türleri
Deathmatch

Adından da anlaşılabileceği gibi burada takım arkadaşlarınız yok. Herkes kendi başına ve karşınıza çıkanı vurmanız gerekiyor.

Capture-The-Flag

İşte oyunun kalbi olan oyun türü. Harita sektörlere bölünmüştür. Her takımın, oynanan haritaya göre değişebilen başlangıç puanları (ticket) vardır. Bu ticketlar her öldüğünüzde yeniden doğmak için kullanılmaktadır. Bir takım, haritadaki sektörlerin yarısından fazlasına sahip olduğunda, karşı takımdan fazladan ticketlar düşmeye başlar. Ticketları biten takım oyunu kaybeder. Ticketları arttırmanın bir yolu bulunmadığından, idareli ve akıllıca kullanılmaları gerekmektedir.

Co-Op

Diğer oyuncularla birlikte bilgisayarın yönlendirdiği rakiplere (botlar) karşı oynuyorsunuz.

Oyunun işleyişi ve ipuçları
Klavye ayarları

C tuşu ile bir araç içerisindeyken kamera açısını değiştirebilirsiniz. Bu kamera açılarına hızlı bir biçimde ulaşmak için F9, F10, F11 ve F12 tuşlarını kullanabilirsiniz.

M tuşunu kullanarak büyük haritaya bakabilir, N tuşu ile de ekranın sol üst köşesindeki küçük haritayı yakınlaştırıp uzaklaştırabilirsiniz.

Araç kullanımı ipuçları

Genel olarak tüm araçlara E tuşunu kullanarak binebilir gene aynı tuşu kullanarak aracı terk edebilirsiniz. Birden fazla kişilik yeri / kontrol merkezi olan araçlarda klavyenizin 1 ila 8 arası tuşlarını kullanarak yerinizi değiştirebilirsiniz. Böylelikle örneniğin tankı kumanda ederek tek başınıza giderken 2 tuşunu kullanarak tankın üstündeki ağır makineliye geçerek yakındaki hareketli hedefleri etkisiz hale getirebilirsiniz veya uçak gemisini kullanırken yaklaşan düşman uçağı gördüğünüzde 2-6 arası tuşları kullanarak geminin dört yanındaki uçaksavarlara geçebilirsiniz.

Uçaklar

Uçağa bindikten sonra görüş açınızı arttırmak için F9 tuşunu kullanarak uçağın kokpitinin görüş alanınızı kısıtlamasını engelleyebilir ya da F10 tuşu ile uçağınızı dışarıdan görebilirsiniz. Uçağın çalışma prensibi oldukça basit olmasına rağmen ilk başlarda zorlanabilirsiniz. Yılmadan bol pratik yaparsanız bir gün içinde köprülerin altından geçebilecek ve artistlik manevralar yapabilecek hale gelebilirsiniz. Uçağa bindikten sonra ileri gitme tuşu olan W’ye basılı tutarak motorun devrini yükseltin daha sonra mouse’unuzun aşağı doğru çekerek uçağın önünü havaya kaldırın kalkışlar biraz zorlu olabilir ama bir kez havalandıktan sonra gerisi sizin için daha rahat olacak. Tehlikeli bir durumda veya yere çakılırken uçağı terk etmek gibi bir seçeneğiniz her zaman var.

Püf noktası Uçağı terk etmek: Uçağınız çatışmada zarar görebilir veya zorunlu iniş / çıkartma yapmak zorunda kalabilirsiniz, böyle durumlarda E tuşunu kullanarak uçaktan atladıktan sonra 9 tuşunu kullanarak paraşütünüzü açarak zarar görmeden iniş yapabilirsiniz. Bazı durumlarda uçağın kanadına çarparak ölebilirsiniz veya uçak üzerinize düşebilir, bu nedenle uçaktan atlamadan önce aracın dengede olmasına dikkat edin. Paraşüt ile yere inerken her türlü silahı kullanabilirsiniz.

Deniz araçları

Deniz araçlarını W, S, A, D tuşları ile hareket ettirebilirsiniz. Gemi ve denizaltılarını hareket ettirmek ve durdurmak için W / S tuşlarını uzun süre basılı tutmanız gerekebilir. Botların ön kapağını açıp kapatmak ve denizaltıları daldırmak/yüzeye çıkartmak için yukarı ok ve aşağı ok tuşlarını kullanabilirsiniz.

Gemileri kullanırken karaya oturtmamaya dikkat etmelisiniz. Bunun için N tuşunu kullanarak haritayı büyük hale getirin ve haritada su derinliğini belirten renk değişimlerine dikkat ederek gemiyi derin sularda tutmaya gayret edin.

Tanklar, zırhlılar

Tankın şoför mahallindeyken sol mouse tuşu ile top atabilir, sağ mouse ile de taramalıyı kullanabilirsiniz. Tankların en zayıf noktası arkalarıdır. Arkadan isabet edecek tek bir bomba bir tankı yok etmeye yetebilir. Bu yüzden sık sık tankın hasar durumunu göstergelerden kontrol etmeli ve arkanızı kollamalısınız. Tankın makinelisini bir takım arkadaşınız kullanıyorsa bu kontrolleri sizin için onun yapması daha iyi olacaktır.

Püf noktası Mayınların üzerinden çok yavaş hızlarla geçerseniz patlamaktan kurtulabilirsiniz.

Jipler

Oyunda jipler diğer kara araçlarına göre doğal olarak oldukça hızlılar. Haritada bir noktadan başka bir noktaya çok hızlı bir şekilde gitmeniz gerektiğinde kullanın. Zırhları olmadığından mermi, bomba ve darbelerden çok kolay bir şekilde zarar görürler. Jipleri mümkün olduğunca engellere çarpmadan kullanmaya çalışın. Bir jip kullanılmaz hale geldiğinde mutlaka patlayacak ve içindeki askerleri de beraberinde öldürecektir. Bu yüzden jipinizden siyah dumanlar çıkmaya başlamışsa mutlaka E tuşunu kullanarak jipi terk edin ve yanından uzaklaşın. Jipler taklaya da dayanıklı değiller. Bir tepeden jip içinde yuvarlanmaya başladıysanız jip patlamadan inin ve yanından uzaklaşın.

Jipleri zırhlı araçlara çarptırıp patlatarak zırhlı araçlara hasar verebilir ve çoğunlukla bir-iki kişiyi öldürebilirsiniz. Zamanlamayı iyi yapıp, çarpmadan hemen önce jipten inerek ölümden kurtulabilirsiniz.

APC

APC, arka tarafta beş-altı kişiye kadar asker taşıyabilen zırhlı personel taşıma araçlarıdır. Genellikle üst kısımlarında bir de makineli bulunur. Arka tarafta bulunan sağlık ekipmanı hayat kurtarabilir. Yaralanmışsanız ve yakınlarda takımınıza ait ya da boş bir APC görürseniz hemen içine girip 3-6 arası tuşları kullanarak arka koltuğa geçin ve yaralarınızın iyileşmesini bekleyin.

Koridor – İnfaz Listesi

 Koridor - İnfaz Listesi

Bir süredir üzerinde çalıştığım “Koridor” adlı Türkçe oyun projesinin oynanabilir hale gelmiş versiyonu. Temel olarak FPS tarzı olan oyunda, rehine kurtarma, terörist avı, önemli kişileri ele geçirme gibi değişik görevler var.

Koridor Türk FPS Oyunu Hakkında:
Son dönem Irak’ta meydana gelen olaylardan sonra ortaya çıkan kaos ve boşluk ortamı bir çok terör grubunun iştahını kabartmıştır. Bu örgütlerden birisi, masum Irak halkıyla hiçbir ilgilerinin bulunmadığı halde sanki onlar adına mücadele ediyormuş gibi bir dizi eyleme başlamıştır. Bu eylemler çerçevesinde bir çok Türk vatandaşı da kaçırılmış ve bazıları öldürülmüştür. Bu olayları incelemek ve bunların arkasındaki terör örgütünü çökertmek amacıyla Türkiye ‘de “Koridor” adındaki özel bir birim devreye girer. Bu birim içinde yetiştirilmiş askerlerden birisi olan “Duman” kod adlı özel tim elemanı, belirlenen görevleri gerçekleştirmek üzere seçilir. Birbirini izleyen istihbaratlar sonucunda yurtiçi ve yurtdışında pek çok operasyon başlayacaktır artık…

Bir kaç yıldır üzerinde çalıştığım Türk fps oyun projesi “KoridoR” nihayet sonuca ulaştı.

Freeware (ücretsiz) olan oyunun dağıtımı büyük ihtimalle bir oyun dergisi aracılığı ile olacak.

KURULUM:

# Kurulumla birlikte elinize geçmiş olması gereken “Koridorsetup.exe” dosyasına çift tıklayın.
# İsterseniz kurulum yerini değiştirebilirsiniz.
# Herhangi bir sorun çıkması halinde “koridor” adlı klasörü olduğu gibi bilgisayarınızın herhangi bir yerine kendiniz kopyalayabilirsiniz.
# Kurulum sırasında herhangi bir şekilde sistem dosyalarında veya registry de değişiklik yapılmadığı için kopyala yapıştır yaparak kurulum yapabilirsiniz.

SİSTEM GEREKSİNİMLERİ:
.:: Minimum ::.

# İşlemci: Celeron 2000 veya PIII 900
# Ekran Kartı: 128 Mb Geforce 4 Mx
# Ram: 256 DDR

.:: Tavsiye Edilen ::.

# İşlemci: Pentium 4 2.0 veya üstü
# Ekran Kartı: 128 Mb GeForce 4 Fx veya üstü
# Ram: 512 DDR

Ayrıca:
– DirectX Uyumlu Ses Kartı
– 500 Mb Boş Sabit Disk Alanı.

PERFORMANS İPUÇLARI:
Eğer frame sayınız düşükse veya takılmalar oluyorsa oyun içinden konsolu indirerek (tab tuşunun üzerindeki ” tuşuna basarak) burada “r_shadows 0” yazıp enter’e basın. Böylece dinamik gölgelendirmeyi iptal edersiniz. 10-15 frame lik bir artış olması gerekiyor.

Diğer Öneriler;

Oyun içinden ayarlar kısmına girin:
# Çözünürlüğü düşürün. (800×600 yapın)
# Renk derinliğini düşürün.(16 bit)
# Işıklandırmayı lightmap değil, vertex yapın.

BAZI OYUN İÇİ İPUÇLARI:

Silahlar:
1 : Bıçak
2 : AK47
5 : MP5
7 : PSG
8 : M4A1

Nişan alma sistemi:
Silah hedefleme sistemini biraz gerçekçi yapmaya çalıştım. Bu nedenle koşarken ve yürürken hedef yüzdesi çok düşük, ayakta dururken ise biraz daha iyi olacaktır. En iyi nişan alma çökerek elde edilebilir.

Hasar sistemi:
Bölgesel hasar (Partial Damage) sistemi mevcuttur. Buna göre kafadan tek bir vuruş anında ölüme neden olacaktır. Gövdeden yapılan vuruşlar daha az ölümcüldür. Ayaklara isabet eden atışlar ise en az hasarı verir.

Arazi örtüsü:
Arazi operasyonlarında bitki örtüsünden faydalanmak mümkündür. Geniş bir çalılık veya bitki örtüsünün içine girip saklanınca, düşmanlar çok yakına gelmeden sizi farkedemezler.

Eşya taşıma/bırakma:
oyun içinde bazı nesnelerin taşınması ve fırlatılması mümkündür. İstenilen nesnenin yanına gelince “E” tuşuna basılarak taşıma işlemine başlanır ve tekrar “E” tuşuna basılıp bırakılabilir. Eğer fırlatmak isterseniz nesneyi taşırken ateş etme tuşuna (sol fare tuşu) basarak fırlatabilirsiniz. Şimdilik pek fazla aktif nesne yok oyunda, örnek olarak:
Variller ve tahta sandıklar var. Modelleme yapmak için pek vaktim olmadı.

Yön gösterici:
“G” tuşuna basarak aktif hale getirilebilir. Hayattaki düşmanların yerlerini yakından uzağa doğru gösterir.

Dürbün:
“B” tuşuyla aktif olur. Baktığınız noktanın size uzaklığını metre cinsinden gösterir.

Kamera açısı:
First person ve third person bakış açıları mevcuttur. “X” tuşuyla kamera açısını değiştirebilirsiniz.

YAPAY ZEKA:
Yapay zeka modülü tamamiyle bana aittir. Diğer pek çok oyunda gördüğümüz deli gibi üzerinize gelip sürekli ateş eden ve saldıran türde bir yapay zeka olsun istemedim. Oynarken göreceğiniz gibi yapay zeka sizin pozisyonunuza göre yer değiştirip, saklanacak gerektiğinde kaçarak uygun bir çarpışma şekli seçmeye çalışacaktır.

YASAL UYARI:
Bu, ücretsiz (freeware) bir oyundur. Para ya da herhangi bir maddi menfaat karşılığı dağıtılamaz, kopyalanamaz. Ayrıca bu oyunla ilgili ya da ilgisiz sizin ya da sisteminizin görebileceği herhangi bir maddi ya da manevi zarardan hiç kimse sorumlu değildir. Bu oyunu sistemine kuran kişi ya da kuruluşlar tüm bu şartları kabul etmiş sayılırlar.
Ücretsiz olmak kaydıyla her türlü dağıtım ve kopyalama serbesttir.

WarRock Hilesi

Programın kullanımı:

İlk önce programı indirin. Warrock’u açın ve hergangi bir odaya girin daha sonra programı çalıştırın.

Özellikler:

STAMINA : %100 stamina yani sürekli hizli kosabilir Shift tusu ile savrulabilirsiniz
NO SPAWN WAIT : öldüğünüzde beklediğiniz 10 dakikayi beklemezsiniz
NO RECOİL NO SPREAD : Bu sahsen bana göre süper bişi Bunda silahlar hic sarsmaz ve nisan göstergesi hiç büyümez
CROSHAİr : Sniper türü silahlarda biliyorsunuz dürbünsüz hedef göstergesi yok ama bununla var
FULL BRİGHT : walla bunu ben çözemedim henüz çözersem sizede anlaticam ne işe yaradiğini
5th SLOT : sadece premium üyelere özgü olan 5. slot sizlerede acilir
ANY WEAPON : Bu hackin karsinda bi kutucuk görüceksiniz ona herhangi bi rakam girerek oyundakii tüm silahlari alabilirsiniz fakat Bu silahlarla adam öldüremezsiniz Winchester(pompali) haric
SCOPE IN : Her Silah ile dürbün acabilirsiniz su tabancasida dahil :p
SWim : Adı üstünde karada yüzersiniz
NO FALL DAMAGE : yÜksek bi yerden düştüğünüzde Caniniz hic azalmaz SUPER JUMP KULLANİRKEN Acik olmalidir.
TELEPORT : teleportun yaninda hangi turda oynadiğinizi sectikten sonra diyelimki yeşil takımdansiniz hemen programa dönüp sarı derp yazılı butona basarsanız düşmanin üstünde dogarsiniz ..
WEAPONS : buda ANY WEAPON ile ayni görevdedir

  İndirmek İçin:

http://rapidshare.com/files/100519685/WRHAX.zip

Zip şifresi:  www.hell-world.org

WarRock

WarRock, Knight Online oyununun üreticileri tarafından hazırlanmış, internet üzerinden oynanan eş zamanlı (online), çok oyunculu ve oynaması bedava olan güzel ve zevkli bir oyun.

Oyunda bir savaşın içindesiniz. İki rakip takım var. Tüm oyuncular gerçek kullanıcı, yani bilgisayara karşı oynamıyorsunuz. Bu da oyunu çok daha zevkli hale getiriyor.

Oyunda amaç karşı takımdakileri, yani düşmanı öldürmek ve düşmanın karargahlarını (base) ele geçirmek. Bunu yaparken de sahip olduğunuz silahların yanında, jip, tank, hücumbot, hatta uçak gibi araçlar kullanabiliyorsunuz.

Oyunda 5 farklı karakterden birini seçebiliyorsunuz. Her karakterin farklı bir özelliği ve taşıyabileceği silahları var. Her oyun sonunda kazandığınız paralarla değişik silahlar satın alabiliyorsunuz.

Oyunda seçebileceğiniz karakterler ve genel özellikleri:

Engineer: Mühendis. Ana özelliği hasar gören araçları tamir edebiliyor. Hafif silahlar taşıyabiliyor.
# Medic: Sağlıkçı. Takım arkadaşlarını veya kendisini iyileştirebiliyor. Hafif silahlar taşıyabiliyor.
# Sniper: Keskin Nişancı. Uzak mesafeden dürbünlü tüfeği ile etkili vuruş yapabiliyor.
# Assault: Taşıdığı vuruş gücü yüksek makineli tüfeklerle yakın mesafeli savaşta ölümcül ve agresif bir karakter.
# Heavy Trooper: Tanksavar ve mayın gibi ağır silahlar taşıyan karakter. Özellikle araçlara karşı çok etkili.

Oyunu indirip kurduktan sonra oyuna başlamak için önce üretici sitesinden kayıt olup bir kullanıcı hesabı oluşturuyorsunuz (ücretsiz olarak).
Kullanıcı adı ve şifrenizle oyuna giriş yaptıktan sonra bir sunucu seçiyorsunuz. Şu an için Türk oyuncular için 2 sunucu var.

Sunucuya bağlandıktan sonra 3 farklı oyun kipinden birini seçiyorsunuz. Bunlar;

Close Quarters Combat: Yakın mesafeli savaş diyebiliriz. Araçlar kullanılmadan küçük bir bölgede nisbeten az kişiden oluşan takımların mücadele ettiği bir savaş.
Diğerlerinden en büyük farkı öldüğünüzde yeniden başlamak için oyunun bitmesini (bir takımın kaybetmesini) bekliyorsunuz.
# Urban Ops: Daha geniş bölgelerde, daha çok kişiyle yapılan, araçların (tank, jip, motosiklet, hücumbot gibi) kullanılabildiği savaşlar.
# Battle Group: Daha da geniş bölgelerde, çok daha fazla kişiyle oynanabilen, uçak, helikopter gibi uzak mesafe araçlarının da kullanılabildiği savaşlar.

Oyunun grafikleri ve oynanılabilirliği oldukça iyi. Özellikle oynayabilmeniz için yüksek seviyelerde olmanın gerekmemesi, standart silahların bile oldukça etkili kullanılabilmesi,
tüm oyuncuların ve karakterlerin gerçek kullanıcılardan oluşması oyunun artılarından bazıları. Oyunu bireysel oynayabildiğiniz gibi bir klana dahil olarak da oynayabiliyorsunuz.

Oyunda paranız biter veya istediğiniz silahı almak için yeterli gelmezse üretici sitesinden satın alabileceğiniz “premium” paketler ile oyundaki karakterinize para ve bazı ilave özellikler (özel oda kurma, bazı özel silahlar, ilave deneyim puanı, klan oluşturabilme vs.) kazandırabilirsiniz.
Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi standart silahlar da oyunu oynayabilmek için yeterli olduğundan ve her oyun sonunda karakteriniz bir miktar para kazandığı, ve bu paralar biriktiğinde istediğiniz silahların alınabildiği için herhangi bir ücret ödemeden oyunu oynayabilmeniz mümkündür.

Üyelik Hakkında:
Ziyaretçilerimizden gelen yorumlar üzerine üretici sitesinden nasıl hesap oluşturacağınızı kısaca anlatıyoruz. Üretici sitesine (warrock.net) girip “Sign Up” bağlantısına girin.
# Açılan sayfadaki formdaki alanlarda dikkat etmeniz gerekenler:
# Username: Kullanıcı adınız. En az bir rakam içermeli. 6-10 karakter arasında olmalı.
# Nickname: Oyunda karakterinizin alacağı isim. 6-10 karakter arası olmalı
# Password: Şifreniz. 6-10 karakter arası olmalı. Ve hem rakam, hem küçük harf, hem de büyük harf içermeli.
# Daha sonra e-mail adresinizi, doğum tarihinizi, gizli sorunuz ve cevabını (bu bilgiler ileride şifreyi unutmanız durumunda istenecektir) girip alt kısımda görünen resimde görünen kelimeleri yazıyorsunuz. Kelimeleri okuyamazsanız “try again” tuşuna basabilirsiniz.

Ayrıca bir form alanını doldurduktan sonra diğer alana geçtikten birkaç saniye sonra, seçtiğiniz form öğesi kabul edilmediyse üst kısımda bir uyarı yazacaktır. (örneğin bu kullanıcı adı zaten mevcut gibi) O zaman kırmızı renkle işaretlenen form alanını yeniden doldurmanız gerekir.

Evet kayıt işlemi biraz zorlu ve sıkıcı ancak bunu sadece bir kez yapıyorsunuz ve bu oyun için değer 🙂

Eve Online

EVE-Online konusu bilimkurgu olan ve dünyada bir çok oyuncu tarafında oynanan devasa bir online oyunudur (MMOG). Oyuncular oyuna bir uzay pilotu olarak başlarlar ve çeşit çeşit uzay gemileriyle EVE galaksisinde dolaşırlar. Oyun İzlandalı bir şirket olan CCP Games tarafından geliştirildi ve Aralık 2003 yılında da Simon & Schuster Interactive tarafından piyasaya sürüldü.

EVE tarihi günümüzden cok da uzak olmayan bir gelecekte Dünya da başlar. Dünya’nın kaynakları artık tükenmeye yüz tutmuştur ve insanların tek çaresi yeni gezegenlere yerleşmektir. Bu ihtiyaca cevap olarak en büyük buluş sayılan Stargate ler ortaya çıkmıştır. İnanılmaz mesafeleri çok kısa sürelerde almayı sağlayan bu cihazlar insan ırkının evrene hızla yayılmasını sağlamıstır. Ne varki bir sure sonra Stargate lerin onları götürebileceği son yerlere ulaşılmıs ve insanlar arasında yüzyıllar sürecek amansız savaşlar başlamıstır.

Doğal bir solucan deliği olan EVE in(doğal bir stargate) keşfi herşeyi değismiştir. Bu yeni kapı insanları evrenin hiç bilinmeyen bir kısmına atar. Milyonlar sınırsız kaynağın olduğu bu uçsuz bucaksız yere akın eder. Ancak doğa acımasız yüzünü bir kez daha gösterir ve EVE aniden kapanır. EVE kapısının gerisindeki kurulmakta olan gezegenler birçok insanın mezarı olur, ayakta kalabilen sayılı gezegenden hayat sıfırdan başlar. Zamanla EVE kapısının diğer tarafı bir mite sonrada bir efsaneye dönüşür.

Unutulmuş olan Stargate teknolojisininin tekrar bulunması bu yeni evrenin 5 Irk tarafından paylaşıldığını; gösterir bunlar Amarr, Minmatar, Caldari ve Gallentedir. Çok geçmeden bu 4 Irk 2 dev savaş ile birbirine düşer artık kaybedilecek birşey kalmayıncaya kadar savasırlar, bu noktadan sonra evrensel bir barış anlaşması imzalanır….

EVE tarihi cok kısa olarak boyle özetlenebilir. Çok kişi tarafından bilinmesede EVE gercekten çok iyi bir mmorpg dir, sci-fi bir yapısı olduğunu tahmin etmişsinizdir sanırım Very Happy
EVE Online bir yıldan uzun bir suredir www.mmorpg.com un en yuksek puanlı oyunu olarak duruyor. Ayrıca 2005 yılının en iyi online oyun en iyi grafik ve en iyi pvp ödüllerinin de sahibi (yine www.mmorpg.com un ödülleri)
Ayrıca EVE i diğer mmo lardan ayıran en önemli özellik skill geliştirmedir, EVE de bi skill i geliştirmeyi seçerseniz statlarınıza göre bir training time çıkar ve bu süre örneğin 3 saat işte 3 saat sonra birsey yapmanıza gerek olmadan hatta oyunda olmasanız bile tamamlanacaktır. Bazıları için bu çok kötü bir özellik bazıları içinse muhteşem, bende güzel buluyorum hem bu sayede “off simdi mmorpg oynamaya başlarsam kesin okul uzar” gibi endişe de duymuyorsunuz.

Offical Site olan www.eve-online.com dan daha fazla bilgi alabilir ve indirebilirsiniz, ayrıca 14 gün ücretsiz oynamanız için gerekli olan trial code ‘a sitemizdeki Eve Banner ına tıklayarak kolayca ulaşabilirsiniz.

http://myeve.eve-online.com/download/videos/ adresinden trailer (video) ları izleyebilirsiniz no other destiniy ve Inver fades gerçekten güzeldir.

 Irklar

Amarr ırkı Birleşmiş Katolik kilisesinden geriye kalan ve kendilerine İnançlılar diyen bir topluluktur. Amarr ırkı ışıktan hızlı yolculuğu keşfetmiş ve bu yeni teknolojisi sayesinde genişleyene bir imparatorluk kurup, özellikle Minmatar ırkını köleleştirmişlerdir. Amarr’ın bu genişleyene politakasının temelinde ise galaksiye kendi düzenlerini ve sistemlerini getirme düşüncesi yer alıyordu. Yalnız bu durum Amarr İmparatorluğunun Gallante ve özellikle Jove ile karşı karşıya gelmesiyle son bulur. Özellkile koskoca İmparatorluk donanmasının, sadece ama sadece tek bir Jovian mothership (Ana Gemi) tarafından yok edilmesinden sonra imparatorluk ağır bir darbe alır ve bunu fırsat bilen Minmatar efendilerine karşı ayaklanarak, kendi cumhuriyetlerine kurarlar. Minmatar ırkını genel olarak açıklamak gerekirse, Eve evreninin “ezilmiş” ya da varoş topluluğu olarak tanımlayabiliriz. Ayrıca en az güneş sistemine sahiptirler ve hala büyük bir çoğunluğu ya Amarr’da köledir ya Gallante’de mülteci olarak yaşamaktadır.

Gallante ve Caldari ırklarının anayurtları aynı yıldız sistemidir. Gallante ırkı köken olarak Tau Ceti sistemindeki Fransız kolonistlerdir. Tau Ceti daha sonra Caldari Prime oldu ve büyük bir uluslar arası şirket tarafından gezegenin doğal yapısı değiştirilmeye başlandı. Ama solucan deliğinin çökmesiyle bu işlem yarım kaldı ve Caldari Prime yaşanamaz bir yer olarak kaldı bunun sonucunda da daha gelişmiş bir toplumun ortaya çıkması gecikti. Gallante ırkı ise bu sırada daha yaşanabilir bir yerde gelimeye devam etti ve Eve evrenindeki ilk demokratik cumhuriyeti kurdular.

Jovian ise diğer ırklar gibi bir insan kolonisiydi. Solucan deliğinin çökmesinden sonra Jovianlar gelişmiş teknolojileri sayesinde hemen toparlanabildiler ve neredeys kayıpsız olarak bu kötü dönemi atlatmayı başardılar. Diğer ırklar daha kendilerini toparlama aşamasındayken, onlar uzayın derinliklerine seyahat ediyor, yeni sistemler, kaynaklar ve teknolojiler geliştiriyorlardı. Zaten koskoca Amarr İmaparatorluk donanmasının sadece bir ane Jovian mothership tarafından yok edilmesi de ne kadar gelişmiş olduklarının bir göstergesiydi. Daha sonra genetik alanına yoğunlaştılar, çünkü hem uzaydaki hayata daha uyumlu olmayı hem de uzun yıldızlararası yolculuklara dayanıklı bir yapıya ulaşmak istiyorlardı. Yalnız daha sonradan Jovian Hastalığı dene bir virüsten dolayı genetikleri değiştirilmiş ve neredeyse genetiksel olarak birbirinin aynısı olmuş Jovian halkının çok büyük bir çoğunluğu öldü geri kalanları da galaksinin dört bir yanına dağılıp görünürden kayboldular. Jovian ırkı hakkında her ne kadar az bilgi olsa da, Caldari ırkına P.O.D. teknolojisini verdikleri bilimektedir.

Oynanış

EVE Online “Tranquility” adından büyük bir süper-bilgisayar üzerinden çalıştırılmaktadır ve Tranquility’nin oyun dünyasının en güçlü bilgisayarı olduğu ileri sürülmektedir. Bunun dışında 2 tane de test server’I bulunmaktadır. Server günlük olarak belirli bir zamanda bir saatliğine kapanır, böylece gerekli hatalar ayıklanarak ve düzenlemeler yapılarak server’a yüklenen yük azaltılır.

Detaylar

EVE Online World of Warcraft, Guild Wars veya Everquest II gibi devasa oyunlarından olduç a farklıdır çünkü oyuncu oynadıkça değil “learning skills” adındaki becerilerini “train” çalıştırdıkça deneyim kazanır bu da oyunun devamlı oynanmasını engeller, fazladan oynamak oyuncuya daha fazla deneyim puanı kazandırmaz, sadece daha fazla para sağlar. Her becerinin 5 tane level’ı vardır, ve bu levellara ulaşmak artan bir zaman şeklinde (örneğin level1’e geçmek 13 dakika, level2’ye geçmek 45 dakika, level3’e 2-3 saat, level4 4-5 gün, level5’e ulaşmak da 12-16 gün sürebilir) gerçekleşir.

Beceriler de belli gruplar altında toplanmıştır ve bu grupları etkileyen 5 faktör vardır, bunlar; “Intelligence”, “Perception”, “Charisma”, “Willpower” ve “Memory”. Bu faktörler geliştikçe bağlı oldukları becerilerin öğrenme zamanı azalmaktadır. Aynı şekilde bu faktörleri arttıran da beceriler ve aletler vardır.

Her oyuncu temel bir kaç beceri (skill) ile oyuna başlar (bu beceriler, karakter seçilirken oyuncunun isteği doğrultusunda belirlenir) ve yeni beceri kitapları satın alınarak, karakter gelişimi sağlanır.

 Beceri Çalıştırma Zamanı

Becerilerin çalıştırılması, oyuncu bağlı olsa da olmasa da devam eder. Becerilerin gelişmesi için gerekli zamanı kısaltan “ Learning” (öğrenme) becerisi vardır. Bu beceri geliştirilerek, diğer becerilerin daha kısa sürede gelişmesi sağlanmış olur. Bununla beraber, çok sayıda becri bulunduğu için tüm beceri alanlarında gelişme sağlanması imkansızdır. B yüzden oyunda çoğu oyuncu, gelişmek istediği bir alana yoğunlaşır ve o alanla ilgili becerileri çalıştırırlar.

Ekonomi

EVE Online’da sadece bir tane para birimi vardır, o da ISK’dir (Inter Stellar Kredit), bu para birimi aynı zamanda İzlanda’nın da milli parasıdır. Oyuncular kendi aralarında her türlü malı veya ürünü değiş tokuş edebilir ya da oyunun çok gelişmiş piyasasında ISK karşılığında satabilirler. Oyundaki ekonominin en büyük özelliği büyük bir bölümünün oyuncular tarafından idare ediliyor oluşudur. Bilgisayarın yönettiği karakterler sadece belli başlı ürünleri piyasaya sürerler.

Ürünlerin blue printlerini (projelerini) ellerinde tutan ve bu becerisi gelişmiş olan oyuncular, o ürünleri üretebilmektedirler de. Üretim konusunda herhangi bir sınır olmamakla beraber, oyundaki neredeyse tüm mallar oyuncular tarafından üretebilmektedir. Oyunun başka bir özelliği de ürünler yıldız sistemlerinden yıldız sistemlerine fiyat olarak değişiklik göstermektedir ve bu durumu etkileyen de kaynakların miktarı, arz-talep ve yeterli iş gücü gibi dinamikler etkili olmaktadır. Aynı şekilde oyundaki ekonomi sıkı bir şekilde oyundaki politik durumla da alakalıdır. Şirketlerin kurulması yada yıkılması da ekonomiyi etkileyene faktörler arasındadır.

Teknik olarak bakılırsa da EVE Online’daki ekonomi bir open economy’dir (açık ekonomi) yani yapımcıların (yada baştaki sistemin) piyasaya karışmadığı, piyasanın fiyatları ve dengeleri arz-talep ilişkisine göre ayarladığı ve belirlediği bir ekonomidir.

‘7 Haziran 2007 tarihinde CCP’nin son açıklamasına göre, şirket oyunun ekonomik kısmını daha da geliştirmek için bir ekonomist tuttuğunu açıklamıştır.

Oyunda gene oyuncular tarafında yönlendirilen ve ana piyasadaki gibi işlemeyen başaka bir 2. piyasa vardır. Bu piyasaya “Contracts” (Kontratlar) denir. Bu sistem oyunculara arasındaki her türlü ürünün farklı metotlar kullanılarak alışveriş edilmesini olanak sağlar.

Savaşlar

EVE Online’da savaşlar, hem stratejik hem de “Point-and-click” (İşaretle ve tıkla) arayüzünü kullanan bir karar verme şeklinde gerçekleşir. Her ırkın farklı bir savaş taktiği olduğu gibi, savaşlarda asıl başarı oyuncunun savaş becerilerindeki üstünlüğüne ve gemisini iyi kullanmasına bağlıdır. EVE’in kullandığı savaş sistemi her boyuttaki savaş gemisinin savaşta etkili bir biçimde kullanılmasına olanak sağlamaktadır. Büyük savaş gemilerinin silahları genelde gene kendi boyutlarındaki gemilere en çok zararı verecek şekildedir. Bu sayede büyük gemiler kendilerin daha küçük gemilere istenilen zararı veremez, bu yüzden savaşlarda gemilerin stratejik düzeni (kaç tane, hangi türden olacak gibi ) hayati önem taşımaktadır. Aynı şekilde küçük gemiler büyük gemilere tek başlarına fazla zarar verememektedir ama sayıca fazla oldukları zaman oldukça etkili olabilmektedirler.

Oyundaki açık Oyuncu-karşı-Oyuncu (PvP) sistemi ve gemilerin kargo bölmelerinin olması, korsanlığın ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Çok çeşitli korsanlık taktikleri olsa da en yaygını kalabalık gruplar halinde kargo gemilerine saldırmaktır. Bunun yaygınlaşmasını önlemek için de oyunda CONCORD adında polis grubu oluşturulmuştur. Herhangi bir grupla düşmanlığı olmayan nötr oyunculara saldıranlar, etiketlenir ve güvenlik sistemi 1.0 üzerinden 0,5 ile 1.0 arasında olan sistemlerde, CONCORD tarafından saldırıya uğrarlar. Aynı zamanda oyuncular kendilerini öldüren oyuncuların başına ödül koyabilir ve yakalanmaları durumunda onlara bu ödül verilir.

Oyunda zengin kaynakların, düşük güvenlikli bölgelerde yoğunlaşmış olması, büyük şirketlerin doğmasına sebep olmuştur. Çoğunlukla Oyuncu bazlı şirketler vardır ve bu şirketler de kendi aralarında “Alliance” adlı ittifaklar kurmuşlardır. Başka bir şey de şirketlerin P.O.S. (Player-Operated Starbases) adı verilen Uzay İstasyonları kurabilmeleridir. Bu sayede oyuncular istedikleri uzay sistemlerinde üsler kurabilmektedirler ve bu üsler yardımıyla gerek uzay gemisi üretebilir gerek de maden işleyebilirler.

Ölüm

Eğer bilgisayarın yönettiği bir gemi patlarsa, arkasında “wreck” adı verilen bir hurda yığını bırakır. Geminin kargosunda bulunan tüm mallar o wreckin içinde bulunur ve başka bir gemi tarafından alınabilir. Bazı özel modülleri kullanarak da bu hurdalardan işlenebilir metal parçalar v.b. gibi diğer maddeler çıkartılıp markette satılabilir.

Eğer bir oyuncunun gemisi patlarsa, oyuncu hayat kurtarıcı bir pod ile dışarıya atılır. Bu kurtarma gemisi çok küçük olmakla beraber aynı zamanda çok da hızlıdır ve bu sayede hemen tehlikeli ortamdan uzaklaşabilir. Tabiiki bu pod da atlatılabilir. Böyle bir durumda, oyuncu klonu hangi istasyondaysa orda tekrar oyuna döner ama sahip ölmeden önce sahip olduğu bazı özellikleri (implement) kaybederek. Bunların dışında eğer bir gemi sigorta yaptırmış ise, patladığında oyuncuya sigorta bedeli kadar para ödenir ve oyuncuya yeni bir gemi verilir ama bu gemi çok da güçlü değildir.

Fiyatı

Şu an için (2007 yılında) EVE’in aylık oynama bedeli 14,95 dolardır. Bu ücret kredi kartıyla internetten ödenebildiği gibi, sanal kart veya havale ile de ödenebilmektedir. Ayrıca EVE Online yeni başlayanlar içinde 14 günlük bir deneme süresi verebilmektedir. Bu şekilde bağlanabilmek için oyunun resmi internet adresine girip bazı bilgileri doldurmak yeterlidir. Bunun dışında oyunun kendisine bir para da ödenmek zorunda değildir. Oyunun kendisi yaklaşık 700mb olup, gene resmi internet adresinden bedava indirilebilir.

Oynayanlar

EVE Online’ı şu an oynayan yaklaşık 172,250 kayıtlı oyuncu vardır ve bunların dışında da yaklaşık 31.330 kayıtlı deneme sürümünü oynayanlar vardır. Oynayanların %95’i erkek %5’i bayandır. Ortalamam yaş 27 olup haftalık ortalama 17 saat, günde 2,5 saat oynanmaktadır. 14 Ocak 2007 tarihinde ise aynı anda 34.420 oyuncu bağlanarak yeni bir rekora imza atılmıştır.