Dead Island, Polonyalı geliştirici Techland’ın yeni FPS Survivor Horror projesi. Yapımcı firma bu oyundan önce kendisini Call of Juarez ile kanıtlamıştı. Bu kez ise ana tema zombiler. Yapımcıların söylediğine göre oyunun dört ana amacı var. Yapım iki sevgilinin güzel bir tatil geçirmek üzere yaptıkları talihsiz uçak kazasından sonra tropikal bir adadaki yaşam mücadelesini konu alıyor. Ana amacımız tabii ki hayatta kalmak. İkinci amaç kayıp kız arkadaşımızı bulmak. Bir sonraki amaç da adada ilerleyerek olayların kaynağını öğrenmek ve son olarak ise adadan kaçarak ana karaya ulaşmak. Hikaye ve amaçlarımızı kısaca özetledikten sonra artık sıra işin uygulanması kısmına geliyor. Bu konuda da yapımcıların güzel düşünceleri bulunuyor. Tropik bir ada, çevrede barlar, oteller, diskolar ve dahası var ama etrafta hiç bir yaşam belirtisi yok. Durum böyle olunca olayların nedeninin öğrenmek ana amaçlarımızdan biri olmayı sonuna kadar hak ediyor.

Ölümcül tatil planları

Techland, oyunun hikaye akışı için farklı alternatifler sunmayı planlıyor. Yapımcıların öncelikle savundukları nokta, oyunun devasa bir alanda geçeceği ve çizgisel olmayan bir oynanış sunacağı yönünde. İstediğimiz yönden ilerlemek mümkün olabileceği gibi zombiler de her hangi bir yönden üzerimize gelebilecek. Bu sürekli değişik olacak ve böylece oyuncular saldırının nereden gelebileceğini kolay kolay kestiremeyecek. Düşmanlarımıza karşı savunma yöntemlerimiz ise çeşitlilik gösterecek. Çevredeki hemen hemen her araç silah olarak kullanılabilecek. Bunun yanında ateşli silahlar önem taşıyacak. Çünkü silah mermisi önemli bir kavram ve oldukça tutumlu kullanmak gerekiyor. İşte bu durum sebebiyle oyuncu, çevredeki araçlardan silah olarak yararlanmayı deneyecek ve kendine has savunma ve saldırılar geliştirebilecek. Örnek vermek gerekirse: merdivenlerden yukarıya doğru zombiler geliyor. O zaman hızlı davranarak alınacak bir varili gelmekte olan zombilerin üzerine yollayarak güzel bir çözüm üretilebilir olacak. Devasa bir alan düşünülünce uzun mesafeleri kısaltmak için bazı vasıtalar kullanılabilir olacak. Bazı RPG unsurlarıyla süslenecek olan oyun ayrıca oynanış içerisinde de bazı bulmacalara yer verecek.

Gelişmiş düşmanlar, çeşitli yöntemler

Tüm bunlara baktığımızda adamımız aslında doğru kararlar verirse oyun içerisindeki akış oldukça kolaylaşacak. Fakat tüm iyi yönler bir kişiye özel değil. Düşmanlar yani zombiler de birbirinden farklılar ve çeşitlilik gösteriyorlar. Hızlı olanlar veya yavaş olanlar olarak kısaca belirtebiliriz. Her birinin farklı özellikleri var ve bu özellikler kendisini yapay zeka olarak belirleyecek. Yapacağımız her türlü hamlede zombiler gerçek zamanlı olarak deforme olabilecek şekilde tasarlanıyor. Yani her vuruşta vücutlarında farklı yaralar oluşturabileceğiz. Hasar verdikçe bu deforme olayı kemiklere kadar ilerleyecek.

Oyunda birçok araç ile etkileşimli olabileceğimiz ve Zombilere değişik türde hasarlar verebildiğimiz göz önüne alındığında; yapımcılar da buna uygun olarak oyunun fiziklerini hazırlıyorlar. Görsel bakımdan tatmin edici görünen oyun için daha önce Call of Juarez’de kullanılan grafik motoru kullanılıyor.

İlk olarak Xbox360 için duyurulan Dead Island, PC için de geliştiriliyor. Hikayenin ön planda olacağı ve birden fazla farklı son bulunacak olan FPS türündeki oyunumuzun çıkışı belirli olmasa da 2008 yılı içerisinde piyasalarda olması bekleniyor. Bazı özellikleri bakımından FarCry’a oldukça benzeyen yapım, Resident Evil 5 çıkmadan önce denemelik bir oyun olabilir veya gerçekten kendine özgü bir yapım olarak karşımıza çıkabilir.