counter strike olarak etiketli yazılar

Counter Strike Harita Tasarımı

CS Harita Tasarimi NasiL YapiLir? Ba$Liyoruz..

Harita Tasarim araci

DownLoad

CompiLe araçLar

DownLoad

HaritaLar için wad dosyasi oLu$tur..

DownLoad

Bsp formatindaki haritaLari Map Formatina Çevirme..

DownLoad

$imdiLik bu kadar program yeter bunLar temeL İşLevLer için..
Önce indirdiğimiz zip dosyalarını çıkaraLım rar’dan,ondan sonra vaLve hammer editörü yükliyeLim.Yükledikten sonra,programın ayarLarını yapmaya ba$Lıyabiliriz.

Valve Hammer Editör
Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi.

Resimli anlatım

Game Configuration

Buraya tıklayarak resmi orjinal boyutlarında görüntüleyebilirsiniz.

Build Programs

Buraya tıklayarak resmi orjinal boyutlarında görüntüleyebilirsiniz.

2d views

Buraya tıklayarak resmi orjinal boyutlarında görüntüleyebilirsiniz.

Textures

Buraya tıklayarak resmi orjinal boyutlarında görüntüleyebilirsiniz.

Yazılı anlatım
Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

Game configurations
Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.

Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.
C:\Program Files\Counter-Strike\platform

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\valve

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:\Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;

Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi seçin.

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\hl.exe

CSG Executable:
Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlcsg.exe

BSP Executable:
Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlbsp.exe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:\Documents and Settings\SaS_sistemci\Desktop\zoners\hlvis.exe


RAD Executable:
Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\maps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:

Örnek:
C:\ProgramFiles\Counter-Strike\cstrike\maps ayarı bu şekilde yapın.O
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır.

Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.
2d views

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.

3d views
Burda ayar yapmıyacağız.

General
Undo Levels:
Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın.

Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar.


Textures
Texture Files:
Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.

Örnek:C:\Program Files\Counter-Strike\cstrike\csdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın.

Counter Strike Wall Hack Nasıl Yapılır

1. cümle -> EAX destekleyen bir ses kartınız olsun
2. cümle -> İyi bir kulaklığınız ve mümkünse az çok kıvrak zekanız bulunsun.
– Kardeş, hile yapmıyorum diyosun, ses mes diyosun. İyi de yürüyerek sessiz yaklaşan adamları bile vuruyorsun. Ne iş? * İşte sana tokat gibi cevap

I-) UFAK SESLER & AYRINTILAR
– Merdiven ve kapılar düşmanın yerini belirlemek için elinizdeki en güçlü silahtır. Örneğin prodigyde garaj tarafından giderken uzaktan bir merdiven sesi duydunuz. Bir ctnin dışardaki evin tepesine çıkıp muhtemelen elindeki m4a1 (colt) ile çıkışa bakmakta olduğunu anlamak zor değil. Çok basit olsa da bunu anlayamayıp “yerimi nerden bildin bab” diyenleri istesek bile sayamayız.
– Farklı zeminler farklı sesler çıkarır. Örneğin dustta teröristsiniz ve tünelin t base tarafındaki girşinin oralardasınız. Sağ taraftan gelen toprak zemin sesi, ardından beton sesi size sağdan birisinin üstünüze geldiğini gösterir. Tekrar toprak sesi geldiğinde geri çıkmıştır. Sesin birden kesilmesi, muhtemelen dışardaki kutunun veya çıkışın yanında soteye yattığını gösterir.
– Yüksekten düşünce canının yanma sesleri veya örneğin bir kutunun üstünden yere inince çıkan anlık ayak sesi size yürüyerek yaklaşan rakip oyuncunun yerini ele verir. Örneğin aztecte teröristsiniz ve suya indiniz. İlk köşeyi döndünüz ve orda beklemektesiniz. Roundun başlamasından bu yana belli bir süre geçti. Yani takım arkadaşlarınız çoktan base i terketti veya muhtemelen öldüler. Arka taraftan gelen, yüksekten düşüp canının yanma sesi veya anlık bir ayak sesi, size muhtemelen tahta kapıdan geçip arkanızdan dolaşmış olan ve yokuştan inmek yerine kısa yoldan atlamayı tercih eden ctnin yerini belli eder. Artık ses çıkarmasa bile bir kere orda olduğundan şüphelendiğinizden dolayı köşeden çıkıp vurursunuz.
– Bazen rakip oyuncunun hepsi veya bir kısmını o görüldüğünü anlamadan görürsünüz. Buna örnek olarak sotedeki oyuncunun namlusu en sık rastlananı. Kapı veya ince duvarların önünde namlunun ucunun duvarın içinden geçmesi gibi buglar da oyuncunun yerini eleverebiliyor. Veya dar bir alandan bakıp bir taraftan diğer tarafa geçtiğini görüyorsunuz ve sonra ses kesiliyor. Gittiği yerdeki en yakın kutunun yanına tünediğini anlamak için fazla zeki olmaya gerek yok. Yine de çoğu zaman bu adamlara ateş edildiğini görmüyorum. Edilince de wallhack oluyor. Makus talihimiz.
– Herhangi bir haritada ct oldunuz ve belli bir yeri savunuyorsunuz. Oradan çıkan adamı vurmak için ille görmenize gerek varmı. Crossharinizi tam çıkacağı yere ve muhtemel kafa/göğüs hizasına götürüp eklemeye başlayın. Sesleri dikkatlice dinleyin. oradan gelen ayak sesi size doğru iyice yakınlaştığında, yani “tam şimdi görünecek” dediğiniz an ateş etmeye başlayın. Adam daha neye uğradığını anlayamadan ölecek.

II-) OYUNU OKUMAK
– Ekranınızın sağ üstünde görünen kimin kimi öldürdüğü bilgileri ambians olsun diye gösterilmemektedir. Bunlara biraz dikkat ederseniz karşı tarafın nerden geldiğini anlarsınız. Örneğin prodigyde ctsiniz ve yukarı yoldan garaj tarafına gittiniz. Bu sırada takım arkadaşlarınızın pek çoğunun öldüğü bilgileri geliyor; fakat yakınınızda bir hareket yok. Rakip takımın diğer taraftan geldiğini kestimek zor değil bu durumda. Diğer taraftan gelen rakip takım oyuncularının çatışmadan sonra 3 kişi kaldığını varsayalım. Bunların birinde c4 varsa, o bombayı kurmaya gidecek, diğer 2si ise frag aşkıyla arkadan dolaşıp sizi kolay yoldan öldürme peşinde koşacaktır. Bu durumda arka tarafa doğru umulmayacak bir yere pustuğunuzda veya köşeden ani bir çıkış yaptığınızda rakiplerinizi gayet rahat öldürürsünüz.
– İşaret koymak da bir diğer oyunu takip yöntemi. Örneğin dustta teröristsiniz ve takımınızdan birisi köprü altına doğru yönlendi. Hatta orda biyerde pustu. Crosshairinizi üstüne götürüp nickini öğrenin ve aklınızda tutun. O öldüğünde muhtemelen arkanızdan gelen rakip oyuncular olacak. Onları ummadıkları şekilde avlamak istemezmisiniz?
– Public oyunlarda bazen herkes kafasına göre biryerlere koştururken, özellikle daha tenha veya birbirini tanıyan oyuncuların bulunduğu oyunlarda takım halinde bir noktadan hücum edilir. Rakip takım bir noktadan gelip o roundu kazandı diyelim. Muhtemelen bir sonraki round da aynı yerden gelecek. Kaybederse muhtemelen diğer bomb base’e gidecek. Bir tarafa üstüste hücum edip kazandılar ve son roundu kaybettiler diyelim. Bir sonraki round başka yeri deneyip onu da kaybettiler veya dağıldılar. Sonraki round muhtemelen en başarılı oldukları yer yani üstüste round aldıkları taraftan hücum edicekler.
– Oyundaki standart karşılaşma zamanlarını öğrenmeniz o haritada belli bir süre oyun deneyimiyle ortaya çıkar. İki taraf da rush yaptığında nerede karşılaşıldığını, bir taraf ağırdan aldığında aşağı yukarı ne kadar zaman beklendiğinde rakip takımın pozisyonunu bırakıp ortaya çıktığını kestirebilirsiniz. Bu sürelerde bir aksama olduğunda hücumun diğer taraftan olacağını ille takımınız ölmeden veya arkalarından dolaşmadan da tahmin edebilir ve baseinize yakın yoldan dönebilirsiniz. Örneğin nuke’de teröristken baseden koşup evin çatısına tırmanmanız aşağı yukarı ctlerin a base tarafındaki yukarı kata çıkmasıyla aynı zaman denk geliyor. İçerden giderseniz öldürmek için bayağı uğraşacağınız ve kayıp vereceğiniz rakipleri kolay yoldan yani duvardan vurabilirsiniz.

III-) KUTU-DUVAR ARKASI TARAMAK
– Bir örnekle başlıyım. Mansion oynuyorsunuz ve ctsiniz. Diyelim karşı takımda 8 kişi var ve bunların 4 ü round başında öldü. Hadi 1 kişi de tünele girmiş olsun. Geriye kaldı 3 kişi. Peki bu 3 kişi nerde? Tabiki evin içinde. Yani aranızda sizi engelleyen sadece bir kat duvar var. O zaman neden şansınızı denemeyesiniz ki? Hangi duvarın ardında neyin olduğu haritayı biraz bilerek, alt katta tavandan nereyi tararsanız üst katta nereye isabet edeceği freelook moddayken haritayı inceleyerek ve teröristlerin nerelerde sıkça mevzilendiği de oyun deneyimiyle öğrenilebilir. Geriye kalan sözkonusu duvarları tarayarak şansınızı denemek. Örneğin evin yan tarafından üst katın bir kenarını tarayabilirsiniz. Vurduğunuzu anlamak ise basit. Diğer taraftan acı içinde bir vurulması sesi gelirse o noktaya birkaç mermi atın ve teröristin nasıl öldüğünü, ardından size nasıl küfrettiğini görün
– csrike/overviews klasörünüze bakacak olursanız haritaların kuşbakışı görüntülerini bulacaksınız. Bu imajlar aslında spectator modda haritanın kuşbaskışı görüntüsünü izleyebilmeniz amaçlı hazırlanmış olsa da taktik amaçla da oldukça kullanışlılar. Hangi duvarın arka tarafının neresi olduğunu bu imajlarda rahatça görebilirsiniz. Geriye kalan, zamanlamayı tutturmak. Örneğin siz o duvarın bir yanında olduğunuzdan ne kadar sonra rakip takım oyuncusu orada oluyor. Tabi buna belli bir zaman öngörmek imkansız olsa da iki takımda da round başlar başlamaz bıçak çekip oraya koşma süresini ölçebilirsiniz ve aşağı yukarı bu şekilde tutturabilirsiniz.
– Duvar arkasından tararken duvarın diğer yanından gelen kapı, merdiven gibi sesler de oldukça önemli. Örneğin assault’ta teröristsiniz ve arka kapının oraya gittiniz. Eğer dışardaki merdivenin içerden bakınca nereye denk geldiğini bilirseniz, dışarıdan merdivene tırmanma sesi geldiğinde orayı boylama ak47 tararsınız ve bilin bakalım ne olur? Merdivene tırmanmakta olan adam aşağı düşer. Hem canı azalır hem de muhtemelen vazgeçip kapıdan girmeye kalkar. Aslında bunu özellikle ayarlayıp bir arkadaşımla denemesem de, her yaptığımda diğer taraftan düşme seslerinin gelmesi ve oyuncuların “yav merdivene niye çıkılmıyor” şeklinde söylenmesi tesadüf olmasa gerek Bir diğer örnek de nuke’ten vereyim. A base’in ordaki demir kapı oldukça yüksek ses çıkarır. Kapı sesi duyunca o kapının A base tarafındaki çıkışını dışarıdan (meydandan) tararsanız birilerini vurma şansınız oldukça yüksektir. Tabi potansiyel sote noktası olması isabet şansınızı bir kat daha artırır. Yalnız ff açık serverlarda dikkat edip her kapı sesinde taramamanızı öneririm.
– CS’de duvarın arka tarafından gelen sesleri de arada duvar yokmuş gibi duyabilirsiniz. Örneğin assultta ct’siniz. Bİnaya yakın durursanız içerdeki ayak seslerinden kimin nereye gitmekte olduğunu aşağı yukarı anlarsınız. Hatta bu sesleri takip edip duvar arkasından adam vurabilirsiniz. Assultta sesleri tkaip edip duvardan adam vurabileceğiniz en uygun yer arka kapının oralardır. Alan dar olduğu için fazla yol alternatifi yoktur ve tahmininiz genelde doğru çıkar.
– Daha çok dial up ve yüksek pingli oyuncuların işine yarayan bir püf noktası da ekliyim. Arkasında düşman olmasından şüphelendiğiniz köşeyi dönerken elinizdeki silaha göre muhtemel kafa/göğüs hizasına nişan alıp köşeden hemen çımadan önce ateş etmeye başlayın. Bu sayede karşınızdakini daha sizi görür görmez öldürebilirsiniz ve “200 pingle oynuyosun daha ben seni görmeden headshot yapıyosun” şeklinde bir tepki alıp eğer o kişi adminse kicklenirsiniz
– Hareketli birine ateş ediyorsunuz ve duvarın arkasına girdi. Aynı hızda belli bir mesafe daha duvardan tarayın. Diyelim ki karşınızdaki duvarın köşesin çıkı ateş edip saklanıyor. O zaman saklanıp ateş etmesini bekleyin. Hemen sonra çıkın ve çıktığı köşenin hafif yanını tarayın. Çok büyük ihtimalle orada olacaktır. Hatta duvardan vurulmaya başlıyınca muhtemelen çıkıp tekrar ateş etmeye başlıyıcaktır.
Yukarıda uzun uzun yazdıklarım belki çoğunuzun bildiği, bilmeyenlere ise “ee ne kadar basit; bunun için yazı mı yazılır” dedirten ufak püf noktaları. Yalnız biraz kafanızı çalıştırıp oyunu “koş ve tetiğe bas” mantığından öte oynarsanız bu püf noktaları oldukça işinize yarayacaktır. Yine de fazla kullanmamanızı öneririm.

Counter Strike Bayan Takımı

Çek organizatörler yeni bir adım atmaya karar verdiler ve bytches adındaki bayan CS takımını kurdular. Takım 2 Çek ve 3 Slovak kızdan oluşuyor ve şu anda EMS turnuvasında mücadele ediyorlar. Bytches takımı sadece ESWC katılmayı değil, erkek ve kız takımlarının katıldığı bir çok LAN turnuvalarda da boy göstermeyi planlıyor.

Takım menejeri Nodlle resmi sitelerinde, “Diğer takımlar gibi biz de büyümeyi ve gelişmeyi hedefliyoruz. Kaliteli bir bayan takımı, bir çok oyunda faaliyet gösteren büyük clanların bir parçası ve gurur kaynağı olmalı diye düşünüyoruz.” açıklamasını yaptı.

eSuba.girls a.k.a bytches

Jana “jance” Kozáková

Zuzana “Lara” Otčenášková

Michaela “Elsbeth” Gežová

Diana “DeeDee” Britková

Martina “Mia” Rodinová

 

SpawN Geri Döndü!

SpawnN‘ın emekliliğini ilan etmesinden ve yerini GeT_RiGhT‘a bırakmasını açıklamasından çok uzun zaman geçmemesine rağmen, efsanevi oyuncu İsviçre’nin SK takımına geri döndü.

Görünüşe göre SK takım koçu Budak, GeT_RiGhT’ı ilk 5′de oynamak için biraz tecrübesiz buldu ve bu yüzden SpawN ile geri dönmesi için iletişim kurdu. SpawN bu teklifi kabul etti ve bu da demek oluyor ki GeT_RiGhT Sk.swe takımının 6. adamı oldu.

En son gelişmelerle birlikte Sk-Gaming takımının son hali şu şekilde;
-Jimmy ‘allen‘ Allén
-Dennis ‘walle‘ Wallenberg
-Kristoffer ‘Tentpole‘ Nordlund
-Robert ‘RobbaN‘ Dahlström
-Abdisamad ‘SpawN‘ Mohamed

Servera Girerken Haritaları Otomatik Yükleme

Counter Strike‘da bir servera girince haritaları otomatik yüklemiyorsa şunları yazınız:

Komutlar:

cl_download_ingame “1”

cl_allowdownload “1”

cl_allowupload “1”