Püf Noktaları Sahte şarjör değiştirme (Fake Reload)

Silahınızın şarjörünü değiştirirken ederken bir diğer silaha geçince şarjör değiştirme işlemi kesilir ve tekrar aynı silaha geçtiğinizde değiştirme işlemine hiç başlamamış gibi şarjörünüzde aynı miktar mermi kalmış durumda devam edebilirsiniz. Peki bu ne işe yarar:

Rakip takımın oyuncularıyla yakın mesafede yalnız kaldığınız takdirde uzaktan birkaç mermi sıkıp saklanır ve silahınızın şarjörünü değiştirmeye başlarsınız. Karşınızdakiler yeterince açıkgöz ise, bunun sesini duyup sizi aciz durumda yakalamak üzere üstünüze gelirler. Bu sırada hızlıca tabanca veya bıçağa geçip tekrar aynı silahınıza geçersiniz ve kalan mermilerinizle onları gafil avlarsınız.
Aynı şekilde hızlı silah değiştirmeyi çatışmanın ortasında şarjör değiştirir durumda kaldığınızda yapabilirsiniz. Şarjör değiştirirken yakalanıp glock tabancası şansınızı denemek yerine hızlıca değişiklik yaparak ak47 tüfeğinizle kalan son 5-6 kurşunla karşınızdakini rahatça öldürebilirsiniz.

Duvar ve kutu arkası taramak
Kuytu köşelerde menzilenmiş ve önünden geçecek dikkatsiz bir oyuncuyu rahatça öldürmeyi planlayan sotecileri gafil avlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken bu amaçla çok kullanılan kutu arkaları ve kuytu yerlere duvarı delebilen bir silah ile 1-2 el ateş açmaktır. Eğer arkasında birisi varsa, vurulma sesini duyacaksınız ve bu durumda kendinizi hiç riske atmadan rahatça onu etkisiz hale getirebileceksiniz.

Ayrıca, haritaların kuşbakışı görüntüleri üzerinde çalışarak hangi duvardan sıkarsanız mermilerinizin nereye gideceğini öğrenebilirsiniz. Counter-Strike oyununda var olan tek kat bir duvara karşı atacağınız mermiler duvarın kalınlığı her ne olursa olsun diğer tarafa geçebilmektedir. Hal böyle olunca, karşı karşıya çatışmaktansa, öbür tarafında rakip takım oyuncularının olabileceği duvarlara mermi sıkmak, rakiplerinizi öldürmeseniz bile canlarını azaltmanızı ve avantaj elde etmenizi sağlayacaktır.

Duvarları delebilen silahlar:

Desert Eagle .50 AE
Avtomat Kalashnikov Model 47 (AK-47)
SG-552 Commando
M4A1 Carbine
Steyr AUG A1
Steyr Scout
Arctic Warfare Magnum (AWP veya AWM)
G3/SG-1 Precision Sniper Rifle
SG-550 Sniper Rifle
M249 PARA Light Machine Gun
“Negatif zeka” kazanır!
Deneyimli, oyunu düşünerek ve belli bir strateji dahilinde oynayan bir oyuncu iseniz en çok korkmanız gereken, karşıdaki deneyimsiz ve düşünmeden oynayan oyunculardır. Çünkü zaman zaman o kadar mantıksız hareketler yaparlar ki, bunu öngörmediğiniz için sonuçta ölen siz olursunuz.

Klan maçlarında takım taktiği olarak da aynı durum geçerlidir. Klan olarak en çok korkmanız gereken, maç ve oyunculuk deneyimi fazla olmayan klanlar olmalıdır. Öyle ki, teröristken maç boyu ne olursa olsun sürekli aynı yere ani saldırı (rush) yapmayı deneyebilirler. “Tamam aynı yerde üst üste 3 el kaybettiler, herhalde artık gitmezler” dersiniz ama yine aynı yere giderler. Bu tip karşılaşmalarda karşı takımın oyun anlayışını veya taktiğini hiçbir mantık dahilince çözemezsiniz, çünkü belirli ve tutarlı bir mantık yoktur. Mantıksızlık ve negatif zeka her zaman için zeka ve mantığa ters gelir.

Tabii bunu lehinize kullanmak da elinizdedir. Çoğu zaman en ahmakça taktikler, maçı çeviren anlar haline gelebilir. Örneğin maçın en önemli anında Counter-Terörist iken yapacağınız bir ani saldırı (rush) ile teröristleri şaşırtıp yenerek para avantajını elinize geçirebilirsiniz.

Prodigy’deki kapı
Prodigy haritasında bulunan güvenlik kapısı use fonksiyonu ile değil, yandaki kutucuğa dokunarak açılır. Ayrıca kapandıktan sonra açılması için belli bir süre geçmesi gerekmektedir. Pek çok oyuncu kapı kapandıktan sonra use tuşuyla açmaya çalışarak ses çıkarmakta ve yerlerini belli etmektedir. Tabii bu durumda kapının arkasında bekleyen rakibinizin kapıya ateş edip sizi vurması da pek zor olmamaktadır.