Command & Conquer Generals

Command & Conquer ile başlayan, Red Alert, Tiberian Sun gibi oyunlarla devam eden gerçek zamanlı strateji oyunlarının yaratıcısı Westwood tarafından çıkarılan Command & Conquer Generals, yaklaşık olarak günümüzde geçen bir oyun olarak gözümüze çarpmakta ve Amerika Birleşik Devletleri’nin yanında Sovyetlerin çöküşünden sonra doğan boşluğu değerlendiren ve yükselen Çin üzerine kurulmuş gibi durmakta. Tabi bu iki ulusun yanında bir de GLA (Global Liberation Army – Küresel Özgürlük Ordusu) adı verilen ve daha çok Ortadoğu kökenli olduğu göze çarpan üçüncü bir ulus da bulunmakta. Kısacası, tam bir dünya savaşı oyunu.

Oyunun single player özellikleri firmanın eski çıkardığı oyunlara göre oldukça yetersiz, her ulus için 14-15 bölümün yer aldığı ve neredeyse her bölümden sonra bir videonun yayınlandığı Red Alert’a bakıldığında oldukça fakir kalıyor ve sadece 7’şer bölümden oluşuyor. Daha çok multiplayer ve online oyun için hazırlandığı izlenimi veren oyun, son derece gelişmiş bir internet ve LAN desteğine sahip. Internet’ten oynamak için, oyun içi menüleri kullanarak rahatlıkla oyuna ait yamaları indirip oyuna girebiliyorsunuz.

Üç ulusu kısaca bir değerlendirecek olursak, Amerika sahip olduğu hava gücü ile göze çarpıyor, özellikle sahip olduğu A-10 tipi bombardıman uçakları ve değişik bombaları ile göze çarpıyor. Çin ise kara savaşlarında güçlü, sahip olduğu tanklar oyunun en iyi tankları. Oyunda nükleer bomba sahibi tek ulus olan Çin, gerekli yükseltmeler uygulandıktan sonra tanklarına da uranyum başlıklı mermi atma kapasitesi kazandırıp etkisini arttırabiliyor. GLA ise çok teknolojik veya çok güçlü olmayan birimlere sahip, ayrıca enerji sorununuz da yok, santral dikmeden oynayabiliyorsunuz. Bu ulusun tek artısı, birimlerinin diğer uluslara göre daha ucuz olması ve daha çok sayıda üretilebilmeleri. Ayrıca sahip oldukları kimyasal silahlar ile donatılmış araçlar özellikle düşman piyadelerine karşı çok etkili.

Oyuna gelen başka bir yenilik ise firmanın daha önceki oyunlarından anımsadığımız birimlerin savaştıkça rütbe almaları sisteminin daha da geliştirilmiş olması ve artık birimlerin yanında bütün ordunun da savaştıkça belirli bir deneyim puanı alması ve belirli seviyelerde özel bir takım silahlardan ya da bombardıman olanaklarından yararlanabilmeleri. Tabi bu sadece silah ya da bombardıman şeklinde olmayabilir, örneğin istediğiniz bir alandaki araçların tamir edilmesi de mümkün, seviye atladıkça kazanılan bonuslar her ulus için ayrıca düşünülmüş.

Command & Conquer Generals Expansion – Zero Hour
Generals’ın çıkmasından sonra pek de uzun bir süre geçmeden piyasaya sürülen bu genişleme paketi, bir yandan oyundaki bazı hataları kapatırken bir yandan da oyundaki uluslara bir çok eklenti getiriyor. Örneğin Çin ile oynarken artık isterseniz Nükleer Savaş konusunda uzmanlaşmış bir general oynayabileceksiniz, isterseniz de zırhlı birlikler konusunda. Amerika ile isterseniz hava kuvvetleri konusunda üstün yeteneklere sahip bir generali oynarken, GLA ile de sürekli bomba yüklü kamyonlar ya da motorsikletler üretip düşmanına gönderen bir intihar saldırısı uzmanını oynayabilirsiniz. Bütün bu özelleşmiş generallerin büyük avantajları olduğu gibi dezavantajları da var, örneğin intihar saldırıları üzerine uzmanlaştığınızda rakibiniz size ağır tanklarla geldiğinde siz de tank üretip karşılık veremiyorsunuz, oyunun dengesi bu şekilde sağlanmış, aynı şekilde bir hava generali de çok kuvvetli tanklar üretemiyor.

Grafikler önemli ölçüde düzeltilmiş ve geliştirilmiş, multiplayer oyun seçenekleri arttırılmış ve arayüz tamamen değiştirilmiş ancak oyuna yapılan eklemeler oyunun çalışmasını oldukça etkilemiş, öyle ki ilk oyunun son derece rahatlıkla oynanabildiği makinelerde az da olsa bir yavaşlama gözlemlenebiliyor, ama bu geliştirme paketi için katlanılabilecek bir yavaşlama.