Cheating-Death Nasıl Çalışıyor

Cheating-Death, Half-Life’ı çalıştırdığınızda client.dll library’sini hook ederek kendini Half-Life’a dahil ediyor, bu bağlamda aynen bir “hile” gibi davranıyor (örn: OGC), bu yüzden de VAC ile beraber çalışmıyor. Oyun içinde sunucu tarafından oyunculara C-D’in varlığına dair periyodik sorgular yapılıyor ve eğer C-D oyununuza yüklenmiş durumda değilse oyundan atılıyorsunuz.

Cheating-Death Hileden Nasıl Koruyor?

Birinci ve en basit yöntem, Cheating-Death’in de aynen bir hile gibi “hook” etme mekanizmasıyla oyuna entegre olması. Bu sayede Cheating-Death’le aynı yöntemi kullanarak oyuna dahil olan hilelerin hiçbiri çalışmıyor. Yani ya hile aktif oluyor ya da cheating-death, ikisi birden şimdilik aktif olamıyor.

İkincisi standart hile tarama yöntemleri. Cheating-Death bilinen ve popüler hilelerin varlığını tarayabiliyor. Bu tarama harddiskinizdeki half-life directory’si dışındaki dosyalar üzerinde gerçekleşmiyor. Half-Life programının kullandığı bellek de tarananlar arasında, opengl32.dll ve client.dll kütüphanesinin fonksiyonları da bilinen hilelere karşı taranıyor.

Cheating-Death half-life client’ı ve internet bağlantısı arasında bir yerde durduğu için sunucu tarafından gönderilen verileri filtreleme özelliğine sahip, bununla birlikte şu ana kadar hiçbir anti-hile programında bulunmayan iki ek özellik geliyor. Bu ek özelliklerin avantajı henüz varlığı bilinmeyen hilelere karşı da koruma sunması ve pratik olarak bütün hileleri etkisiz hale getirmesi.

Bunlardan biri “visibility test”, yani görünürlük testi. Normalde Half-Life sunucusu oyuncuya sunucudaki bütün diğer oyuncuların ve maddelerin (silah, bomba vs) pozisyonu ve durumu hakkında bilgi gönderiyor. (Bu her bir maddenin adı ingilizcede “entity”, türkçe karşılığına da “öğe” diyelim) Cheating-Death devrede olduğu zaman oyuncunun bakış açısı ve haritadaki pozisyonuna göre birtakım görünürlük testleri uyguluyor, bu görünürlük testleri sonucunda oyuncuya o an görünebilir olmayan bütün öğeleri filtreliyor ve çizilmesi için half-life client’ına göndermiyor. Örneğin karşınızda bir duvar var ve duvarın arkasında karşı takımın oyuncusu var, normalde sunucu size karşıdaki adamın pozisyon bilgisini gönderiyor fakat cheating-death adamın sizin pozisyonunuza göre duvar arkasında kaldığını ve sizin göremediğinizi hesaplayıp bu bilgiyi aradan çıkarıyor. Bu şu anlama geliyor: Eğer bir şekilde Cheating-Death’i aşıp bir wallhack kurabilirseniz bilgisayarınıza, duvarların arkasını görseniz bile ordaki düşmanı göremeyeceksiniz.

İkincisi de “aimbot prevention”, bu da adından anlaşılacağı üzere aimbotların çalışmasını engellemek üzere hazırlanmış bir koruma. Burda da yapılan kabaca sunucudan gelen oyuncu pozisyon bilgisinin 3 boyutlu koordinatları bozularak half-life’a gönderiliyor, onun yerine iki boyutlu düzleme “projekte” edilmiş haliyle oyuncuların çizilmesi sağlanıyor ve koordinat bilgisinden hesap yapıp hedefe kilitlenen aimbot’lar böylece devre dışı kalmış oluyorlar. (Kurda kuşa ateş ediyolar desek daha doğru)

   İndirmek İçin:

http://rapidshare.com/files/45179808/Cheating_death_setup.zip.html